1

Onderwerp: gedrappeerde bruidstaart, bruid niet tevreden helaas....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4R7FNIF-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZFF76FP-D.jpg

Zit hier toch een beetje met een  traantje deze taart op het forum te zetten.
Deze taart heb ik vorige week vrijdag bezorgd.

De bruid wist bijna precies wat ze wilde, kwam met heel veel voorbeelden (gestapeld en los)  wilde graag een traditionele maar wel  "gedrappeerde" taart, met roosjes (lila) en blaadjes.
Ik kreeg een voorbeeld van het gedrappeerde dus moest lukken denk je dan.

Persoonlijk was ik niet weg van het gedrappeerde, maar gaande weg tijdens het decoreren vond ik hem toch steeds mooier worden. En  bracht hem, eigenlijk best trots op het resultaat, weg.

De foto's hebben de kleuren een beetje vervormd. de roosjes zijn licht lila met een glimmertje er in. (vond dat wel passen bij het winterse sneeuw weer)
Dit glimmertje zit ook over de bekleding. De blaadjes waren iets minder fel groen als de foto weergeeft.

Maar er was dus toch iets mis gegaan in de communicatie..
De bruid had blijkbaar losse taarten op een standaard in d'r gedachten.
Maar bij gebrek aan een standaard, maak ik enkel gestapelde taarten.
En ik heb ze de taart ook gestapeld uitgeschetst ivm de verdeling van de roosjes.

Zowel bij haar als bij mij is er geen licht opgegaan dat we van een andere opbouw  uit gingen....
Nou ben ik ook wel erg zwanger en werkt m'n hoofd niet altijd mee met nadenken, maar dit was dus wel erg vervelend achteraf.

Ik kreeg dus een mailtje waarin ze duidelijk liet blijken telleurgesteld te zijn.
Hij was "wel mooi" maar ze hadden totaal iets anders verwacht.. auw auw auw.

Heb m'n excuus dus aangeboden. Maar't doet me flink zeer.
Je bent toch 2 dagen met zo'n taart aan't knutselen en als dan blijkt dat het paar niet tevreden blijkt te zijn. auw auw.

Nou vraag ik geen top bedragen en heeft ze ook geen bezorgkosten hoeven betalen.
Ik vermeld ook altijd dat ik geen prof ben, dit nog niet zo heel lang doe en een prof het waarschijnlijk veel mooier en beter kan. Maar dan nog had ik de miscommunicatie kunnen voorkomen.
Voortaan ga ik dus maar een vragenlijst hanteren, zodat ik dit niet meer kan gebeuren..

Hopelijk vinden jullie hem toch wel een beetje mooi ;-)

Bedankt voor het kijken.

groetjes alexandra

Groetjes Alexandra
http://www.lekkertaart.nl

2

Re: gedrappeerde bruidstaart, bruid niet tevreden helaas....

Nou wat een ondankbare bruid ik vind hem echt wel mooi!!!
Ga lekker kerst vieren en volgend jaar er weer tegenaan, tenzij je het te druk hebt met de kleine.

Groeten Susanne

3

:-) bedankt voor je oppeppende mail.
Aan de ene kant klonk ze in d'r mail idd niet dankbaar ondanks alle moeite, maar aan de andere kant is het wel h

Groetjes Alexandra

4

ik vind hem erug mooi! en dat gedrapeerde is ook lekker origineel

5

Wat ontzettend jammer dat de bruid niet tevreden was... Het is een pracht van een taart, maar ik kan me voorstellen dat als je iets anders verwacht, het dan een teleurstelling is. Maar ze had ook gewoon kunnen zeggen dat deze ook prima is, want dat is ie toch !!!

6

Ik vind het ook prachtig!!!
En je hebt de taart gemaakt aan de hand van een schets die zij tenslotte heeft goedgekeurd.
Mocht er al een miscommunicatie zijn dan denk ik dat deze bij de bruid ligt en zeker niet bij jou!!! De bruid heeft verder toch ook geen standaard geregeld, ze kan er toch niet zomaar vanuit gaan dat jij die hebt.

Nee hoor, wat al gezegd is .....lekker kerst vieren en volgend jaar weer met frisse moet verder!!!

Gr. Marianne

7

Wat jammer dat het zo gelopen is,dat had je zelf ook natuurlijk helemaal niet verwacht,maar goed als jij het gestapeld uitgetekend hebt en zij hebben toen niets gezegd,dan moeten ze ook achteraf niet komen dat het losse taarten moesten wezen.
De uiteindelijke reactie is natuurlijk altijd afwachten,maar dit is natuurlijk ook helemaal niet leuk.
Ik vind de taart anders met het gedrapeerde zo,maar het misstaat zeker niet.
Voor een volgende taart zal je best dubbel checken,hoe het moet worden.
Jij hebt je best gedaan,hun moeten duidelijker zijn en voorjezelf,zit er niet teveel mee,denk en geniet lekker van je zwangerschap!
Merry x-mas!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

8

De taart is heel erg goed gelukt hoor !
Het is niet mijn stijl taart dus ik zal m niet mooi noemen maar wel heel netjes gemaakt, hij ziet er heel goed uit.

Jammer dat het niet de taart was die de bruid bedoelde, maar ja dan had ze toch echt duidelijker moeten zijn of een voorbeeld moeten geven.

Trouwens, als je veel noten op je zang hebt dan moet je ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang gaan zitten.
Niet erg aardig om dan achteraf een taart af te kraken, daar kan niemand meer wat aan doen en de taart is verder gewoon goed toch ?

Even slikken en inderdaad misschien volgende keer foto's zoeken van een taart die lijkt op wat je wil gaan maken zodat je daar in elk geval zeker van bent.
Blijft moeilijk hoor want ook door foto's kun je verwachtingen scheppen die uiteindelijk anders uitpakken.

Groetjes Nicole

Ik begrijp niet zo goed wat de klant dan anders had gewild..in ieder geval wel dat de taarten los van elkaar waren, maar verder was het toch volgens de opdracht?
Dat gedrapeerde hou ik zelf niet zo van, maar als ze dat zelf gekozen hebben. Je roosjes zijn hardstikke mooi trouwens!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

10

De taart is gewoon prima, netjes gemaakt!

Het is jammer van de miscommunicatie, voor jou en voor de bruid. Je weet nu waar je meer op moet letten tijdens het maken van de afspraken en zal dat vast ook gaan doen. Don't blame the bride, als ze iets anders krijgt dan verwacht (wat daar ook de reden van kan zijn) is het logisch dat ze daar wat teleurgesteld door is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

hij is juist wel mooi

Groetjes Miranda

12

Nou ook ik vind hem netjes geworden hoor.........niet mijn smaak maar gelukkig heeft ieder een andere.
Ik denk zelfs dat wanneer je de taarten los op een standaard had neergezet dat het minder mooi over was gekomen

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

13

Hoi Alexandra,
Ik reageer eigenlijk nooit op taarten maar bij dit verhaal moet ik toch echt even een reaktie kwijt.
Ik vind de taart echt heel erg mooi. Het is rot dat de communicatie niet helemaal goed gegaan is maar dat is natuurlijk wel een 2 richtingsverhaal. Het is dus net zo goed haar eigen schuld! Trek je er maar niets van aan hoor. Nogmaals, Hij is echt prachtig!!

14

bedankt voor jullie positief opbeurende reacties.

Wat ik vooral achteraf vervelend vindt is dat het "probleem" lag in het gestapelde ipv op standaard. Maar dat hij daarna dan ook afgedaan wordt als "wel mooi" met zo'n fijne blijklank. Vond ik nou niet bepaald vriendelijk.
Idd ook aangezien ze de schets had goedgekeurd.

Maar ja idd "don't blame the bride" ik zou ook teleurgesteld zijn als het anders is als dat m'n wensen zijn. Alleen zou ik het dan wel wat vriendelijker uitten naar de gene die er zo veel moeite voor heeft gedaan.... maar ja niet iedereen is gelijk.

Let go, let go, let go moet ik mezelf maar influisteren.
Ik moet er misschien idd maar niet zo over in zitten.

Het gedrappeerde is ook mijn smaak niet. (Die techniek was totaal nieuw voor me en pas bij de onderste laag kreeg ik goed door hoe het het makkelijkste ging) Toen de roosjes er nog niet op zaten, vond ik hem zelfs oer lelijk ;-) hij was zoooo druk. maar ja hij werd gaander weg beter. Wat een roosje hier en daar dan niet kan doen ;-)

Maar 't is dus idd weer een grote leer geweest.

Fijn dat jullie hem ondanks dat het niet ieders smaak is incl de mijne, toch netjes / mooi vinden.

groetjes alex.

Groetjes Alexandra

15

Meid toch, het is een prachtige taart hoor, geen schuldgevoel dat je hem niet goed gemaakt zou hebben, hij is schitterend ! De miscommunicatie over wel/niet op een standaard is hartstikke jammer en niet meer terug te draaien. Helaas.... probeer het een plekje te geven en ga vol goede moed verder want je doet het hartstikke goed 1

Groetjes, Conny

16

jeetje alexandra,
wat een verhaal....
jammer dat er een miscommunicatie was,
maar ondanks dat vind ik dat je er een hele mooie stapeltaart van hebt gemaakt,met hele mooie roosjes :thumb:

groetjes,chantal

17

Ik vind je taart juist prachtig!!!! Als het niet was, wat ze zelf in gedachte had, kan ik me enige teleurstellig voorstellen, maar aan de andere kant....... je hebt een gestapelde taart voor haar geschetst. Hoe kan ze dan denken, dat de taarten los van elkaar op een standaard kwamen? Dus nee, als ik jouw verhaal zo lees, ligt het niet aan jou en bovendien is je taart geweldig, dus ook daar kan het niet aan liggen. (En ik geloof ook niet dat je moet denken, dat ze deze versie dan ook maar gelijk niet mooi vond! Het was gewoon niet wat ze in gedachte had.)

Het is even balen, maar volgende keer beter, hoor!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

18

ik vind je taart heel mooi eigenlijk.
Moet wel zeggen dat ik denk dat al je hem op een standaard had geplaatst de taart totaal niet in zn element was geweest en daardoor oerlelijk was geworden.

Nu komt hij heel mooi uit en is het een mooi geheel.

Probeer het naast je neer te leggen en verder te gaan. Nu kan je er nl niets meer aan veranderen.

Succes met het maken van je mooie taarten

19

Zo gedrappeerd had ik nog niet eerder gezien. 'k vind het zeer origineel en ja oke laat er dan een klein misverstandje zijn over gestapeld of los. Ze heeft een ontiegelijk sjiek geheel gekregen en zou er zeer mee in haar nopjes moeten zijn.

Fijne kerstdagen en laat het lekker van je af glijden!

20

Had niet gedacht dat een gedrapeerde taart zo mooi zou zijn. In jouw handen dan, in de mijne was het waarschijnlijk minder.
Vind hem erg mooi en erg sjiek.

21

Ik vind hem echt prachtig!

22

Wat jammer dat het zo gelopen is....
Kan me voorstellen hoe je ervan baalt, maar ik denk toch echt dat de miscommunicatie de oorzaak was en niet jouw mooie taart!
Kom op, lekker kerst vieren!

23

gelukkig kreeg ik vandaag een mailtje van de bruid, waarin ze zelf zei dat d'r mail wel een erg negatieve klank had gehad en dat ze nu zelf in zag dat ze niet duidelijk was geweest in d'r wensen.
En dat ze idd mijn schets had goedgekeurd, maar het was toen idd niet tot d'r doorgedrongen was dat het een stapel zou worden.
(blijkbaar had ze d'r mail niet objectief nagelezen voor ze hem verzond oid)

eind goed al goed gelukkig, maar 'k ben er echt ff ziek van geweest. Niet leuk als je in eerste instantie zo'n reactie krijgt.

Maar ik ben ook heel blij met jullie reacties! ik ga op dit soort momenten zo erg aan mezelf twijfelen.  Thanks voor de positieve feedback.!

hele fijne kerstdagen!
x alex.

Groetjes Alexandra

24

Nou gelukkig dan maar he!
Ik vind m ook mooi!

25

Ik vind hem erg mooi! Hou niet zo van dat roosjes-gedoe maar deze is erg leuk ^^