Onderwerp: gedrappeerde bruidstaart, bruid niet tevreden helaas....
Zit hier toch een beetje met een traantje deze taart op het forum te zetten.
Deze taart heb ik vorige week vrijdag bezorgd.
De bruid wist bijna precies wat ze wilde, kwam met heel veel voorbeelden (gestapeld en los) wilde graag een traditionele maar wel "gedrappeerde" taart, met roosjes (lila) en blaadjes.
Ik kreeg een voorbeeld van het gedrappeerde dus moest lukken denk je dan.
Persoonlijk was ik niet weg van het gedrappeerde, maar gaande weg tijdens het decoreren vond ik hem toch steeds mooier worden. En bracht hem, eigenlijk best trots op het resultaat, weg.
De foto's hebben de kleuren een beetje vervormd. de roosjes zijn licht lila met een glimmertje er in. (vond dat wel passen bij het winterse sneeuw weer)
Dit glimmertje zit ook over de bekleding. De blaadjes waren iets minder fel groen als de foto weergeeft.
Maar er was dus toch iets mis gegaan in de communicatie..
De bruid had blijkbaar losse taarten op een standaard in d'r gedachten.
Maar bij gebrek aan een standaard, maak ik enkel gestapelde taarten.
En ik heb ze de taart ook gestapeld uitgeschetst ivm de verdeling van de roosjes.
Zowel bij haar als bij mij is er geen licht opgegaan dat we van een andere opbouw uit gingen....
Nou ben ik ook wel erg zwanger en werkt m'n hoofd niet altijd mee met nadenken, maar dit was dus wel erg vervelend achteraf.
Ik kreeg dus een mailtje waarin ze duidelijk liet blijken telleurgesteld te zijn.
Hij was "wel mooi" maar ze hadden totaal iets anders verwacht.. auw auw auw.
Heb m'n excuus dus aangeboden. Maar't doet me flink zeer.
Je bent toch 2 dagen met zo'n taart aan't knutselen en als dan blijkt dat het paar niet tevreden blijkt te zijn. auw auw.
Nou vraag ik geen top bedragen en heeft ze ook geen bezorgkosten hoeven betalen.
Ik vermeld ook altijd dat ik geen prof ben, dit nog niet zo heel lang doe en een prof het waarschijnlijk veel mooier en beter kan. Maar dan nog had ik de miscommunicatie kunnen voorkomen.
Voortaan ga ik dus maar een vragenlijst hanteren, zodat ik dit niet meer kan gebeuren..
Hopelijk vinden jullie hem toch wel een beetje mooi
Bedankt voor het kijken.
groetjes alexandra
http://www.lekkertaart.nl