1

Onderwerp: biscuit mix webshop of zelf maken

Wat vinden jullie prettiger voor gebruik de biscuit mix van de webshop of zelf de ingredienten samenstellen

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

2

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Ik heb geen ervaring met zelf maken. Ik gebruik altijd die van de webshop en deze is perfect.

3

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

En voor mini cupcakes? wat kan je daar het beste voor gebruiken? zoals die voor de minitaartjes van de how to van lonneke?

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

4

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

zelf maken gaat bij mij altijd prima, maar de mix van de webshop is veel luchtiger en rijst veeeeeel meer. Als ik geen mix in huis heb dan maak ik gewoon zelf. Dan doe ik iets meer beslag in de vorm zodat het toch nog een hoge taart wordt.

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Voor mini cakejes de never fail cupcakes van nigella zie bij de recepten wel even met de zoekmachine dan moet het wel te vinden zijn.
ik gebruik ook altijd mix mijnpogingen om het zelf te maken zijn vrij vaak op een drama uitgelopen dus ik begin er niet meer aan!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Ik maak het heel vaak zelf. Het recept dat hier staat: basis biscuit http://www.deleukstetaarten.nl/bakken.html#
Maar ook gebruik ik de mixen van Custral (verkrijgbaar hier bij de aveve) die ook een heel lekker resultaat geven.

7

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

nadat ik het 1 keer zelf heb geprobeerd, heb ik het daarna alleen nog maar de mix van de shop of die van soezie gebruikt. Mijn beslag mislukte duidelijk en het was niet om te eten zo vies! Ik durf het dus niet meer aan.....

8

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Hai,

Altijd zelf maken. Ik doe net als het recept op de site de eieren en de suiker + snufje zout au bain marie (lees: de beslagkom in de gootsteen gevuld met heet water) opkloppen. Dat echt tussen de 5 en de 10 minuten op de hoogste stand van de mixer. Dan wordt het vanzelf een dikke luchtige, lichtgekleurde pap. Dan de bloem (en evt maizena) erdoor spatelen en in mijn recept gaat er ook nog een beetje gesmolten boter door. Ik bak gewoon in een keer op 175 graden, een minuut of 30 a 40 (na 30 minuten prikken met sateprikker). En ik moet zeggen: gaat nooit mis. Daarbij smaakt ie ook prima, zeker met wat extra vanillesuiker of citroenschil.

Voordeel: veel goedkoper, en bloem koop je in elke supermarkt!

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je na een aantal mislukte kapsels aan de mix begint! Ik denk dat het vaak aan het niet lang genoeg mixen ligt (want na 3 minuten heb je al het gevoel dat je lang herrie staat te maken met die mixer), maar als je na een minuut of 10 ziet wat het resultaat is dan zie jet het nut ook meteen!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

9

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

gebruik ook altijd de mix, heb het zelf nooit gemaakt vindt de mix zelf makkelijker.

10 Laatst bewerkt door belluna (11-05-2007 10:51)

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Ik maak ze altijd zelf,  je proeft het verschil (vind ik) en ik denk dat het net iets gezonder is...  en 't is even snel gedaan naar mijn mening.
mijn biscuits zijn toch altijd luchtig , de ene keer dat ik eentje van de webshop heb gemaakt vond ik het maar niks en heeft catherine hem meegenomen :cool:

eigenlijk maak ik alles zelf, behalve marsepein en fondant en probeer ook nieuwe dingen uit!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Ik maak het eigenlijk bijna altijd zelf, maar gebruik af en toe ook mix (van de webshop). Ik gebruik het basis biscuit-recept van de site hier, mislukt zelden,
Voor cakejes gebruik ik net als Saskia het recept van Nigella. Maar daar hoef je niet voor te zoeken tussen ingezonden recepten, het staat ook gewoon bij de recepten op de site: Recepten --> Bakken --> cupcakes.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12 Laatst bewerkt door Lilian (11-05-2007 11:44)

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

ik gebruik voor cupcakes altijd dit recept:
http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift … sp?id=9280

Echt perfecte cupcakes. Had er van de week 12 gemaakt, maar ze waren erg hoog dus je kunt er meer uit halen.

Ik durf ook nooit een ander recept omdat deze altijd bij iedereen in de smaak vallen en echt super lekker zijn, en deze mislukken ook nooit

Voor het kapsel gebruik ik tot nu toe altijd zelfgemaakte, die lukt meestal, maar soms mislukt het. Nu heb ik die van de webshop, die ga ik volgende week proberen

13

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Ik heb tot nu toe twee keer een biscuit gemaakt en gewoon het receptje van op deze site gebruikt. Ik was er een beetje huiverig voor nadat ik hier op het forum zo veel topics had gelezen over het misgaan van de biscuit. Maar het ging prima. Tweede keer zelfs nog beter dan de eerste keer. Ik was de eerste keer wat voorzichtiger met kloppen en had enkel op de zachtste stand geklopt. Hij was toen prima maar de tweede keer rees hij echt prachtig tot aan de rand van het blik.
Heb pas wel een pak mix gekocht. Gewoon om eens te proberen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

14 Laatst bewerkt door Lara M. (11-05-2007 12:08)

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Hoi, ik gebruik nu altijd de webshop mix, is toch echt wel een hele lekkere hoor, zelfs de banketbakker hoorde ik erover (over dezelfde mix als die Inge verkoopt). Maar je kunt het ook zelf maken, ik gebruik dan altijd het recept van mijn moeder en oma, staat op mijn website bij Recepten, hij wordt dan niet zo hoog maar de smaak ik wel heel goed vind ik zelf. :-)

Voor cupcakes gebruik ik ook het recept van Nigella, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook heel vaak muffins maak (zie Ingezonden Recepten), of chocoladecakejes met jam erdoor, die zijn hier favoriet, voor kinderen maak ik meestal de bananencakejes die zijn bij hun favoriet ;) :-) (staat ook bij Ingezonden Recepten bij de muffinsrecepten). Sukses ermee!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

15

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Webshop mix voor mij!!!

10 minuten mixen, eieren op kamertemperatuur en je weet niet wat je ziet.
Bovendien: het mislukt nooit!

*afkloppen...*

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

16

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

hier ook mix van de webshop. Het kapsel wordt bij mij veel luchtiger en hoger met de mix dan als ik het zelf maak.
Toen ik het zelf maakte vond ik 'm ook veels te droog, maar met een klontje boter viel dat ook wel weer mee.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

17

Re: biscuit mix webshop of zelf maken

Ik gebruik altijd de mix van de webshop.
Ik heb een keertje zelf gemaakt (volgens recept hier ergens op de site) maar vond hem nogal ei-ig smaken. De mix vind ik lekkerder.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!