1

Onderwerp: Het rollen van Fondant

Hallo Allemaal,

Volgende week vrijdag is het dan zover, ik ga beginnen aan m'n allereerste
bekleede taart. De fondant is inmiddels besteld en binnen. Alleen nu nog de
vraag hoe dit werkt met uitrollen.

Ik neem aan dat de fondant zal gaan kleven aan je aanrechtblad en deeg
roller. Hoe kan ik dit voorkomen. Kortom wat is de makkelijkste manier
om fondant uit te rollen en op te tillen om de deksel te maken over de
taart.

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

2

Re: Het rollen van Fondant

ik doe het op een plastic taflekleed met wat poedersuiker eronder....kleeft dan echt niet

3

Re: Het rollen van Fondant

Ik heb altijd ruzie met dat tafelzeil, dus iIk rol rechtstreeks op mijn aanrecht met poedersuiker er onder. Rol, rol, rol --> lap driekwartslag draaien. Rol, rol, rol --> lap driekwartslag draaien. Regelmatig checken of je de lap nog kunt optillen, begint het te kleven: beetje poedersuiker eronder.

Wel zoveel mogelijk zorgen dat je poedersuiker

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Het rollen van Fondant

Dat blijft bij mij ook nog altijd een probleem.

Ik heb een 'ouderwetse' houten deegroller, kleeft dat meer dan die plastieken rollen die jullie gebruiken?
Ik moet dus ook (veel) poedersuiker aan de rol doen, en dan wordt het wel moeilijk om die allemaal terug van de fondant te vegen.

Dus als je daar ook nog een tip voor hebt?

Groetjes,
Els

5

Re: Het rollen van Fondant

ik heb laatst een siliconen roller gekocht...wel wat duurder, maar perfect in gebruik

6

Re: Het rollen van Fondant

Ik heb een gewone houten en dat gaat prima hoor. Wel steeds goed optillen en even kleefrandjes wegvegen. Ik zweer bij mijn tafelzeil en gebruik daar nooit poedersuiker bij omdat dat soms zo vlekt. Maar ik gebruik dan ook meestal marsepein of marsefond en dat plakt minder op plastic dan fondant. Hoewel het met de pettinice fondant van laatst ook prima ging moet ik zeggen. Gewoon uitrollen (de eerste paar keer inderdaad even tillen en draaien, tot dat lastig wordt) Als ie groot genoeg is de lap met zeil en al optillen, omkiepen, om zijn plek leggen en het plastic weer afpellen.

Groetjes en succes!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!