1

Onderwerp: Kerstrode kleur marsepein

Ik wil mijn marsepein graag een kerstrode kleur geven. Ik ben nog een beginner en heb alleen een setje (8) kleuren van country kitchen gekocht. Daar zit toevallig de kleur christmas red bij. Super dacht ik, maar hoeveel moet ik wel niet bij doen om 500 gram marsepein een mooie rode kleur te geven, iemand ervaring mee? Het blijft wat rose en wordt niet mooi rood.

Of heb ik gewoon niet het goede merk kleurmiddel gekocht?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

Re: Kerstrode kleur marsepein

HOi,

Ik gebruikte deze ook altijd, maar sinds kort ben ik erachter: de kleuren van sugarflair kleurt wel mooi rood. Alhoewel je best veel kleurstof nodig hebt voordat je marsepein echt rood of zwart is. Deze kleurstof is ook duurder als de gewone kleurstoffen.
Als ik veel nodig heb, koop ik de marsepein kant en klaar bij de groothandel.

3

Christmas red is helaas ook niet echt rood rood.  Je kan probeeren meer erbij te doen.. een nachtje laten rusten helpt ook. 
Voor een volgende keer sugarflair een americolors rood kleuren veel beter.  Of idd kant en klaar kopen ;)

4

Ik heb gelukkig nog de tijd om het een nachtje te laten liggen. Ik hoop dat het morgen iets beter is. Anders zal ik het er maar mee moeten doen. Volgende keer ga ik voor een ander merk.

Bedankt voor de tips!

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

5

Even goed inpakken in vershoudfolie helpt ook, dan trekt het lekker in.
Bij rood doe ik er ook heel veel in!

6

een klein drupje zwart erbij doen wil ook wel eens werken, niet schrikken, wordt eerst een beetje grijzig roze, dan nog een beetje rood erbij en je krijgt mooi dieprood. (de kleur van de 18+parade miss santa claus)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Ik heb gisteren deze taart gemaakt, en voor het eerst zelf rood gekleurd met christmas red. Er moest inderdaad veel kleurstof door, maar het is wel echt rood geworden.