1

Onderwerp: Marsepein.. Invriezen?

Hoi hoi,

ik ben nieuw hier en ook erg nieuw in het taarten maken. Nou had ik marsepein gekocht bij de patisserie hier, erg duur en waarschijnlijk ook niet met toegevoegde houdbaarheid (bedacht ik me net). Nou heb ik gehoord dat je marsepein ook best kan invriezen, maar ik wil hem pas na het invriezen/ontdooien gaan bewerken. Is dit een probleem? Ik heb de marsepein pas in januari nodig en ik durf de gok niet te nemen om het 'gewoon' te bewaren.

Ik hoop dat iemand wijze raad heeft :)

Groetjes!!

2

Re: Marsepein.. Invriezen?

Marsepein is erg lang houdbaar door de hoeveelheid suiker de erdoor zit. Ik zou het niet invriezen, maar goed luchtdicht verpakken en in een gewone kast bewaren. Tot januari moet het zeker goed zijn!!

Als je echt zeker wilt zijn kan je die patisserie nog even bellen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het flink in huishoud folie gerold en in een bakje gedaan, volgens mij redelijk luchtdicht. Zal straks inderdaad nog even bellen voor de zekerheid.

4

normaal is marsepein zo'n 9 tot 12 maanden houdbaar, dus tot januari kan het echt wel blijven liggen!
volgende keer gewoon bij een taartwinkel kopen hoor, stuk goedkoper waarschijnlijk :)