1

Onderwerp: Bruidstaart met verse bloemen

Lieve meiden

Ik mag als grote EER voor mij
een mooie bruidstaart voor mijn vriendin maken
nu wil ze de taart op et plaatje graag hebben...
maar dat zijn verse bloemen
HOE KAN IK DIE HET BESTE BEWERKEN?? in een taart
enuh nog belangrijker is dat wel veilig en gezond..
Wie heeft er weleens verse bloemen gebruikt??
Ik hoor graag tips Groetjess

http://www.dreamcakes.nl/graphixx/bruidstaarten/Bruidstaart%20B11.jpg

2

Re: Bruidstaart met verse bloemen

weet je zeker dat dat verse bloemen zijn, want veel van deze projecten zijn gewoon van fondant...

Lekker feestelijk rond.....

3

nee dit zijn verse bloemen dat is duidelijk te zien
en daarbij wilde ze ook graag verse bloemen

4

zoek functie ;) ik weet dat er een paar topics erover zijn

5

Het lijkt mij niet helemaal fris verse bloemen op een taart. Zou toch kiezen voor zelf gemaakte bloemen.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

6

Je hebt speciale kokers waar je de stelen in kunt steken, je zou zelf ook pijpjes bijv bij de boumarkt kunnen halen.
Aan de andere kant denk ik ook het zijn bloemen en als ze niet bespoten zijn dan is het toch iets heel natuurlijks.
Misschien kun je de stelen gewoon even zachtjes afwassen met water en een beetje huishoudfolie er om heen en dan in je taart steken, dat zou ik denk ik doen.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

7

rozen worden wel vaker gebruikt ook in restaurants rozenblaadjes zijn ja eetbaar dus zal hel goed kunnen  ik zou een smal reepje fondant of vet vrijbakpapier op de plek doen waar de rozen komen kun je ze ook makelijk eraf halen als de taart gegeten wordt

8

Je kunt kleine en grotere flowerpicks kopen cq gebruiken, deze zijn speciaal voor dat doel gemaakt. Zie http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2826 en http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … s_id=1518. Zo kun je bloemen op een taart bevestigen.

En over de zoekfunctie: ik kan hier ook niks over vinden, dus wellicht weet Canadesje nog om welke topics het gaat?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

@ marianne.. ik heb een paar keer topics over bruidstaarten met verse bloemstukken.  Ik snap best dat en bloemstuk ietsjes anders is als losse bloemen maar hoe je er mee omgaat is bijna etzelfde.  Ik kan de topic ik bedoelde ook niet zo snel vinden.. had denk ik niks met de vraag in de titel of zo

10

Ik zou zo wie zo voor onbespoten bloemen gaan. Alleen kosten die denk ik wel wat meer eurootjes dan een "gewone" roos.

Kijk anders eens in de galerie, daar staat vast wel een taart tussen met echte bloemen. Kun je de maker even een berichtje doen en vragen hoe hij/ zij dit heeft opgelost.

11

Als je op mijn site kijkt zie je dezelfde taart, ik heb ze in suikerwater gadaan, en de steel in een rietje.

Veel taart plezier

12

dit is een topic wat ik hebt gevonden, met wat adviezen...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=61020

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

De rozen kan je afsnijden bij de kop.Dan een plukje watten nemen en nat/vochtig maken deze onder de kop bevestigen met aluminiumfolie. Zo blijven de roosknopen langervers. Groetjes deco art suiker

14

hey lieve meiden
bedankt voor de reacties

Wat zoekfunctie betreft ik vind dat het zoooo snel wordt geroepen in topics
als ik het niet uitgebreid gezocht had zou ik ook geen topic openen ;)

wat betreft die steeltje lijkt me een goed plan ik denk dat
ik ze gelijk even bestel...

Wat betreft iemand die zei dat verse bloemen niet fris zijn
het is een vraag van de klant en klant is koning
ik vind dat ik zo flexibel mogelijk moet zijn in de aanvragen ;)

Verder ergggg bedankt voor de tips ik heb er heeel wat aan ;)

15

Bakkerij schreef:

Wat zoekfunctie betreft ik vind dat het zoooo snel wordt geroepen in topics
als ik het niet uitgebreid gezocht had zou ik ook geen topic openen ;)

Dat geldt lang niet voor iedereen, vandaar dat het dus wordt gezegd. ;) Sommigen weten niet eens waar de zoekfunctie zit, en anderen weten niet hoe het werkt, en weer anderen stellen voor iedere scheet die dwars zit een vraag en dus ook een topic! :+

groetjes Tirza     

16

Je stelt een vraag om ervan te leren toch?
gelukkig zijn we niet allemaal als Einstein uit Moedesbuikje geboren ;)

17

We gaan wel heel erg offtopic zo, maar je hoeft natuurlijk geen einstein te zijn om de zoekfunctie te gebruiken. Ik snap Tirza's toelichting wel, ook al slaat het dus - zoals je zelf al zei - niet op jou.

Ik ben het trouwens zeker met je eens dat er makkelijk 'gebruik de zoekfunctie' wordt geroepen, even een handreiking met zoekwoorden en/of rubriek erbij is vaak nuttiger :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

Even over verse bloemen en 'niet fris': je moet echt even opletten wat je gebruikt, sommige bloemen zijn giftig dus die wil je niet op je taart! Rozen overigens niet...Maar klimop bijvoorbeeld weer wel.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

19

Jozien schreef:

Even over verse bloemen en 'niet fris': je moet echt even opletten wat je gebruikt, sommige bloemen zijn giftig dus die wil je niet op je taart! Rozen overigens niet...Maar klimop bijvoorbeeld weer wel.

in het linkje wat ik hier ergens boven heb gezet, in dat topic staat weer een linkje naar eetbare versus giftige bloemen. Precies wat jozien zegt, klimop dus niet gebruiken.

@bakkerij: inderdaad, mijn uitleg sloeg niet op jou. Het was meer een uitleg waarom er vaak, gebruik de zoekfunctie eens, wordt gezegd.

groetjes Tirza     

20

Ik ben echt niet gek hoor met de zoekfunctie gebruiken :P  alleen zo laat in de nacht als ik net klaar ben met werken kan ik nooit wat vinden.
gezocht op echt AND bloemstuk

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=49484  topic over bloemstuk ;)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=39475  topic over een taart net als deze. 

Wat vaak de probleem is is dat niemand and tussen de zoek worden gebruikt ;)  als je et niet do krijg je een hoop taart fotos hahahahaha.  Maar gewoon doorzoeken voor topics in taartdecoratie algemeen of decoreren ;)

21

Ja zie je wel, ik dacht ook al te weten dat er over deze zelfde taart al eens eerder zo'n topic was geweest, was ook al aan het zoeken geslagen (dat schijn k heel redelijk te kunnen O-)) maar Canadesje was me voor ;)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"