1

Onderwerp: puzzelplaatjes vraag!!!!

Hallo,
Ik ben al een tijdje een stille bewonderaar van deze site, jullie maken echt prachtige creaties maar wat ik me af vraag bij een puzzelplaatje is het volgende...

Puzzelplaatjes lopen zo mooi in elkaar bij jullie hoe doen jullie dat, doen jullie een stukje overlappen en dan een groefje maken om het in elkaar te laten lopen of leggen jullie het zo dicht mogelijk tegenelkaar aan zodat het een plaatje wordt
Ik vindt het zo mooi wat jullie doen het zijn net plaatjes die uit de taart springen.
Maar ik heb 1 keer puzzelplaatje gemaakt maar was niet goed gelukt echt niet mooi en dat met een super simpel plaatje. Ten opzichte van die plaatjes wat ik vaker hier langs zie komen.

groetjes mariska

2

Re: puzzelplaatjes vraag!!!!

het hangt een beetje van het plaatje en deel daarvan af of ik laat overlappen of niet maar meestal probeer ik ze gewoon netjes tegen elkaar aan te leggen en dan heel zachtjes wrijven zodat ze aan elkaar vast gaan zitten als je begrijpt wat ik bedoel.

3

Dank je wel voor je reactie en ik snap hem helemaal ik ga het proberen de eerst volgende keer

groetjes mariska

4

dan heb ik ook nog een klein puzzel vraagje
net nog even aan het puzzelen geweest, mijn eerste 2 plaatjes voor een taart die ik morgen ga maken
waarmee snijden jullie de stukjes uit?
ik heb nu een aardappelschilmesje gebruikt, probleem is alleen dat wanneer je een puntje moet snijden, dat het marsepein wat aan het mesje blijft plakken. met als gevolg dat het scheurt of uitrekt (heb al ingevet mesje geprobeerd, maar dat helpt niet)
verder krijg ik overal rafeltjes met het mesje....

en ik heb het plaatje in stukjes geknipt en vervolgens op de marsepein gelegd en uitgesneden.
alleen bleef het papier soms plakken wanneer je het er weer af wilt halen, hier nog tips voor?

alvast super bedankt!

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

5

Goeie vragen, ik zat hier precies zo mee!
Dus ik hoop dat er nog reacties/oplossingen gaan komen vandaag, ik houd t in de gaten!
RedRose 18, succes!

6

Voor het plakken, niet te hard drukken op het plaatje. Een beetje crisco op de achterkant van het papier kan ook helpen.

Om uit te snijden gebruik ik dit mesje. Rafeltjes hou je altijd en kun je zachtjes terugduwen met je vingers of met een balltool of bone tool. Met een klein setje kom je al een heel eind.

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

ahh oke
misschien nog een idee om die dan ook aan te schaffen
heb de rafels nu maar voorzichtig terug gedrukt met een groot sate stokje
maar dat werkt niet echt fijn

bedankt voor de tips!

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

Ik gebruik voor veel dingen mn pizzasnijder en aardappelschilmesje. Maar misschien een heel klein schaartje handig als tijdelijke oplossing?