1

Onderwerp: Zelf biscuitmbeslag maken

Hallo,

Ik wil zelf mijn biscuitmix maken met het recept die hier op de site staat... (Omdat ik dan voor biologische ingredienten kan kiezen ;))

Nu had ik een aantal vragen:

*Waarom moet je bij het eiren kloppen de bak in warm water zetten? Kan je dit van te voren op lossen door de eieren in warm water te leggen? (Heb namelijk mixer op standaard ;) wel zo makkelijk!)

*Hoelang is de mix houdbaar in de koeling?

*Nu had ik ook een vraagje over botercreme gezien... bij

2

Re: Zelf biscuitmbeslag maken

zorgen dat alles op kamertemperatuur is, dan gaat het (hier tenminste wel) ook goed, de mix wordt dan ook mooi hoog.

Mix is voor zover ik weet niet lang houdbaar. Gewoon een kapsel bakken, die kan je altijd invriezen.

botercremevraag kan ik je niet mee helpen, die met klopfix ken ik niet.

Jessica

3

Ik zal waarschijnlijk over houden.... en moet 2 taarten bakken in dezelfde vorm ;) (ster)

4

frummel88 schreef:

Ik zal waarschijnlijk over houden.... en moet 2 taarten bakken in dezelfde vorm ;) (ster)

kan je beter je beslag in 2 keer maken. hoe langer je het laat staan hoe meer de lucht uit je beslag gaat en je kapsel dus niet meer luchtig en hoog uit de vorm komt. Niet laten staan dus!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Ook ik heb mijn beslagkom nog nooit in warm water gezet. Mijn eieren bewaar ik gewoon niet in de koelkast (is namelijk helemaal niet nodig), en dus zijn ze mooi op kamertemperatuur.

Ik heb in het begin mijn botercreme zelf gemaakt (1:1) maar dat deed ik altijd zonder klopfix. Ik zie het nut daar ook niet van in. Klopfix maakt het stijver namelijk, en als je stijve botercreme wilt ( die dan dus niet meer te smeren is) dan zet je het gewoon even in de koelkast.

6

Eieren van tevoren in warm water leggen kan prima. Wordt hier wel veel gedaan.
Je beslag zakt inderdaad in als je het bewaart. Beter dus de 2de taart mixen als de eerste bijna uit de oven komt.

Botercreme met klopfix ken ik helaas ook niet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Volgens mij is de tip "klop eieren en suiker boven een bak met heet water" meer bedoeld als je met een handmixer mixt, zodat de suiker beter oplost. Een standmixer is zoveel krachtiger dat dat helemaal niet nodig is. Eieren in warm water leggen is ook niet nodig als je eieren gewoon goed op kamertemperatuur zijn :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>