26

Re: seven-up (of andere frisdrank) cupcakes of cake

Ze staan nu nog af te koelen maar al wel geproefd :lol:  :shh:
Ik heb ze met 7-up gemaakt, en dan de helft van het recept. Maar toen ik 9 cups gevuld had dacht ik; als je zoveel beslag hebt, rijst het dan niet goed??moet tog wel door al dat koolzuur?. en voila, na 10 minuten rezen ze de pan uit...euh het muffinbakblik :D  moet wel bekennen dat ik eerst de eiwitten met de suiker luchtig geklopt had en toen pas de eierdooiers erbij gemikt heb. verder wel de rest van het recept gevolgd ;) ik mis alleen wel een beetje de boter, maar dat maak je met een toef botercreme al wel weer gauw goed :lol: ga ze zeker nog een keer maken want dit was de 1e keer voor mij dat mijn cupcakes goed rezen en niet van de bovenkant opensprongen.
Zo, zit al weer veel te lang te typen, ik heb namelijk net (16.00 belden ze) een nichtje erbij, waarvoor ik de cupcakjes ook moet maken  :Y

27

De helft van het recept is genoeg voor 15 cuppies. Ik denk dat dat effe een foutje was van de topicstartster. Ik doe meestal 3/4 van het recept en dan heb ik netjes 2 blikken vol (24 stuks)

En gefeliciteerd met je nichtje!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

wat een idee zeg ga het zeker eens proberen

29

Alle frisdrank MET koolzuur werkt als extra rijsmiddel. Wel nieuwe flessen open draaien zodat de koolzuur goed actief is.
Hetzelfde als je iets zuurs aan zuivel (yoghurt) toevoegt met backing soda.

Experimenteren maar :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

30

Heb ze vrijdag weer gemaakt en per ongeluk zelfrijzend bakmeel gebruikt...... :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

31

vandaag dit recept geprobeerd voor cakepops.
wat is dit een lekker luchtig recept. :Y
voor herhaling vatbaar.
TOP.