1

Onderwerp: Biscuit uit de vriezer als taart opnieuw invriezen

Heb net het forum doorzocht met de zoekfunctie en van alles gevonden over het bewaren van taarten, maar helaas stond het antwoord op mijn vraag er niet tussen.

Ik heb vorige week biscuit gebakken en ingevroren en ik moet as woensdag een taart hebben, door het werk kan ik deze niet maandag of dinsdag maken dus wordt het dit weekend.
Mijn vraag is nu: Als de biscuit al ingevroren is geweest kan ik de afgemaakte taart dan nogmaals invriezen dit weekend om 'm 2 dagen later weer uit de vriezer te halen of kan ik 'm dan beter van zondag tot woensdag buiten de vriezer bewaren?

Brood en vlees weet ik kan je namelijk niet twee keer invriezen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

2

Re: Biscuit uit de vriezer als taart opnieuw invriezen

Je kan het twee keer invriezen, eerst als biscuit dan als taart. Dit zou ik trouwens alleen voor eigen gebruik doen, niet als het voor een klant is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

brood en vlees niet 2 keer??? hoe denk je dat ik zeg die vis die in indonesie is gevangen hierheen komt en bij de AH in de koeling ligt? Ingevroren ja en ja op de verpakking staat dat je het opnieuw mag invriezen. Bijna alles wat in de supermarkt ligt op de groente/vlees/vis afdeling is al een keer ingevroren geweest.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

misschien kun je het daarom juist niet een 3e keer invriezen, zeggen ze dat daarom :)

ik dacht altijd dat het eraan lag of je het dan na het ontdooien ook verhit had... :think:
groetjes!

5

Ja hoor kan je gewoon opnieuw invriezen helemaal geen probleem.