1

Onderwerp: werkblad, wat kan ik het beste kiezen?

Sind kort heb ik mijn eigen hobbyplek in huis.
Ik ben op zoek naar een tafel of werkblad waar ik aan kan werken en dan vooral waar ik fondant goed op kan uitrollen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Wat werkt het fijnste en plakt niet? Fineer, metaal of iets heel anders?
Ik vind het zelf niet zo prettig werken op een tafelzeil omdat dit weg schuift..
Iemand dus andere ideeeen?

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

Re: werkblad, wat kan ik het beste kiezen?

ik zou kiezen voor een goede stevige tafel die wel wat kan hebben, qua kracht en gewiebelig met uitrollen en dan zou ik deze erop lekker.
er zitten antislip-nopjes onder hij plakt niet, het is echt een heerlijke plaat!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Pfoei! Die is duur..
Ik was zelf aan het denken aan een tafel met z'n fineerlaag die een beetje ruw is (zoals die witte meubelpanelen bij de bouwmarkt) zouden die plakken?
Wel handig, zo'n non-stick board. Misschien als ik al wat meer verdiend heb met mijn hobby ;)

4

Hier ligt ook zo'n witte meubelpanelefineerwerkblad en met poedersuiker kan je daar wel op uitrollen. Ik vind hem alleen niet glad genoeg en heb daarom zo'n board als Tirza noemt.
Je kan ook uitrollen op de bureauonderlegger van Ikea of een antislipdinges onder je tafelzeil doen. Dan heb je wel dik tafelzeil nodig anders krijg je ribbeltjes in je fondant.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

hihi, ja ik weet dat die duur is, maar hij is echt geweldig.
Bien heeft die platen ook en op taart&trends zit ik leuk te demonstreren, komen mensen speciaal voor dat board aan mijn tafel staan!! "he het plakt niet! hoe komt dat? waar is die verkrijgbaar?" Dus....  hihihihi

groetjes Tirza     

6

Bureaublad van Ikea! Helemaal goed!

7

Ik heb een inox werlblad van het merk :franken
wel op maat laten maken ,maar heel duurzaam.

8

tipsytaartje schreef:

ik zou kiezen voor een goede stevige tafel die wel wat kan hebben, qua kracht en gewiebelig met uitrollen en dan zou ik deze erop lekker.
er zitten antislip-nopjes onder hij plakt niet, het is echt een heerlijke plaat!!

is dat niet gewoon een snijplank?

9

ik heb een aanrechtblad met een fineer toplaag, daar spuit ik vaak wat bakspray op en ik heb nooit last van fondant die plakt!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

10

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een bureaublad ondergrond gehaald bij Ikea.

11

etmc schreef:
tipsytaartje schreef:

is dat niet gewoon een snijplank?

nou, ja je zou het een snijplank kunnen noemen, gezien het een plank is en je er best op kunt snijden :D, niet te diep, dan krijg je krassen, maar ik heb soortgelijke snijplanken nog nooit gezien. Dus dan bedoel ik, van het zelfde materiaal...

groetjes Tirza     

12

Ik heb ook een bureaublad van Ikea, maar omdat ik in januari een grote lap uit moet rollen, heb ik een MDF plank met daarop tafelzeil strak gespannen en aan de achterkant goed vastgeplakt met tape. Die plank leg ik op tafel (die dus niet glad is). Gaat perfect!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl