1

Onderwerp: Bakken en Bosvruchtenmousse

hoi

Ik ga volgende week donderdag mijn 1e taart maken;-)en nu wil ik dinsdag het kapsel gaan bakken,en donderdag gaan vullen en bekleden,moet ik  het kapsel bewaren in de koelkast die 2 dagen of er buitenIk wil 2laagjes gaan proberen,ik dacht 1e laagje lemoncurd en 2 laagje jam met bosvruchtenmousse,is dat een beetje een combi?En kan ik die bosvruchtenmousse ook al dinsdag maken en bewaren in koelkast?Van de lemoncurd had ik al gelezen dat je die wel een tijdje kan bewaren dus die heb ik al gemaakt:-)Scheelt weer!

Graag hoor ik van jullie,ben nog maar een leek;-))

Groetjes Jolanda

2

Re: Bakken en Bosvruchtenmousse

Het kapsel 2 dagen bewaren lijkt mij een beetje lang, dus dat zou ik invriezen.
Als jij geen mogelijkheid hebt tot invriezen en je wilt een taart wat langer bewaren kun je beter cake gebruiken, dat droogt veel minder snel uit.
Kapsels ook niet in de koelkast bewaren maar goed ingepakt in folie erbuiten.
De combi moet je even zelf uit proberen of je dat lekker vindt, maar mousse gemaakt van verse slagroom kun je eigenlijk ook niet 2 dagen bewaren, dus die moet je even op de dag zelf maken. Maar wat je wel van tevoren kunt maken is bijvoorbeeld bosvruchtenjam.
Succes!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Hoi,

Ik kan hem wel invriezen,maar heb ergens gelezen dat je hem 24 uur van tevoren hem eruit moet halen en met de zak open in de koelkast moet laten ontdooien.Dus als ik hem dinsdag bak,ik denk af laten koelen,daarna in zak de vriezer in om hem er woensdagavond er weer uit te halen?
Ik heb ook iets gelezen over temperen,kan dat ook met laagje lemoncurd en daarna de botercreme eroverheen?
Ik hoor t graag.

groetjes Jolanda

4

Een biscuit dat niet bekleed is doet er echt maar een uurtje, hooguit 2 over om te ontdooien...Ik haal mijn biscuit 's ochtends uit de vriezer, maak de vullingen etc.
Drink een kop koffie en dan kan ik al gaan snijden, vullen en afsmeren.
Die 24 uur geldt alleen voor beklede en gevulde taarten.....
Tremperen kan volgens mij altijd...

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl