1

Onderwerp: Vandaag gemaakt vrijdag nog goed?

Heb al gezocht en diverse antwoorden gevonden maar toch nog niet een geheel duidelijk antwoord..
Ik heb vandaag een taart gemaakt en gedecoreerd met marsepein (met frambozenjam en botercreme vulling). Maar deze is pas voor vrijdag a.s.
Nu begin ik te twijfelen of ie eigenlijk wel zolang goed blijftt?? De taart staat koel, buiten de koelkast, in een taartdoos. Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt,
Hanako

2

Re: Vandaag gemaakt vrijdag nog goed?

hij blijft zeker wel goed tot vrijdag, er zit ook niets in dat in de koelkast moet omdat het anders bederfd dus buiten de koelkast in een taartdoos is prima!

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

Ik maak vaak taarten voor zondag bijna altijd op vrijdag.(ik werk nl op zaterdag)  dan zit er dus net zolang tussen als nu bij jou. Heb er zondag nog een geproefd die ik vrijdag gemaakt had en hij smaakte hetzelfde als een taart die de dag ervoor gemaakt is. Een taart die nog niet aangesneden is en geheel omkleed met marsepein, in een taartdoos,  blijft volgens mij wel een week goed. Tenmiste dat is wat ik geleerd heb op cursus. Ze raden het niet aan want de smaak gaat na 3 dagen wel achteruit.... Ik denk dat je hier wel antwoord hebt op je vraag...

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

hij blijft wel goed, maar ik zou hem dan weer wel in de koelkast zetten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt voor de antwoorden!

6

Ik vind zelfs bij koekjesvullingen dat het na 2 dagen lekkerder is dan de volgende dag al ahha.
Net of de smaak er dan meer doorheen getrokken is.
Ook een aantal van mijn bestellers delen deze menig ;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Ik heb vandaag een taart gemaakt en bekleed, gevuld met bbr en bavarois van appel-kaneel-rozijn. Deze is voor eerste kerstdag. Moet ik die in de koelkast of vriezer bewaren?

ik zou hem gewoon in de koelkast zetten

groetjes Tirza     

Dank je wel! De fondant blijft dan wel goed, gaat niet smelten oid?

10

nee hoor, mits je met botercreme oid hebt afgesmeerd en niet met slagroom/banketbakkersroom of ander smeersels met veel vocht, daar gaat het nl wel van smelten.
en je koelkast op standje 1, dus op zn warmst zetten.

groetjes Tirza     

Dank je, ik ga gelijk de koelkast wat warmer zetten! Hij is idd afgesmeerd met botercreme, dus dat moet goedkomen!