1

Onderwerp: biscuitmix

ik heb afgelopen week biscuit mix bij de taartwinkel in Den Bosch gekocht.
nu is mijn vraag heeft hier iemand er ooit mee gewerkt?  op de verpakking staat 500 gr mix en 8 eieren en 50 water.
ik neem aan dat dat veel te veel is voor 1 taart (heb een vorm van 25/10.)
ik weet niet wat voor merk biscuitmix het is want het zit in een doorzichtige zak en een sticker van de taartwinkel erop.
of moet ik dan toch maar de tabellen aanhouden die hier op de site vermeld staan.

groetjes Sandy

2

Re: biscuitmix

ja dat is idd veel te veel voor 1 taart.
voor jouw vorm gebruik ik zelf 400 gram mix en 6 eieren en een klein scheutje water.
dan heb je een mooie hoge taart!

3

Met zo'n bakblik kan je wel 6 eieren kwijt, maar 8? Zou ik ook niet doen. Ik heb een bakblik 26 cm/7 cm hoog gaan max 6 eieren in!

Even alles in verhouding terugbrengen dan. Of 8 eieren maken en zorgen dat je niet verder vult dan 2/3 dan houd je alleen over....

Groetjes, Linda

Groetjes, Linda

4

Ik koop ook mijn biscuitmix in die winkel in Den Bosch. Toen ik mijn eerste taart ging maken vroeg ik daar of dat dit dan niet teveel was voor een vorm van 24 doorsnee. Zij zei toen dat dat inderdaad teveel was (de rest dus gewoon weggooien). Toen ik het recept voor biscuitdeeg las op deze site heb ik dat aangehouden. Ik hield dus mix over. Dus gewoon 1 (of meer) zakken erbij kopen. Dan haal je 3 taarten uit 1 kilo ipv 1 uit 500 gram.

5

esther, waarom zou je de rest weggooien? dat is toch raar...
als je 3 broodjes uit een brood hebt opgegeten gooi je de rest toch ook niet weg? gewoon gebruiken natuurlijk.

6

mensen bedankt voor de reacties!
ik ga de tabellen aanhouden die hier beschreven staan en laat wel weten hoe het is gegaan.
thnx

7

Chantal, ik vond het ook raar om de rest weg te gooien van het beslag. Daarom heb ik gelijk al het recept (tabel)van deze site aangehouden met de mix uit de winkel in Den Bosch en niet geluisterd naar wat zij daar zei. Zij zei nl. dat ik dan maar de rest weg moest gooien als ik teveel beslag had voor mijn vorm (24/10). Ik haal dus uit een kilo 3 taarten ipv 1 taart uit een halve kilo (volgens hun uitleg dan).