Onderwerp: engelse fruit cake recept gevraagd
Heeft iemand nog een makkelijk recept van een engelse fruitcake, om te bekleden met botercreme of fondant? Of is dat heel ongebruikelijk vanwege de smaak?
http://taartenvanlydia.mijnalbum.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » engelse fruit cake recept gevraagd
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand nog een makkelijk recept van een engelse fruitcake, om te bekleden met botercreme of fondant? Of is dat heel ongebruikelijk vanwege de smaak?
Kijk hier eens, ik heb deze 2 jaar geleden gemaakt, was erg lekker, erg machtig.
Ik ben sinds een paar maanden bezig met rich fruitcakes en het beste is als je een geschikt recept hebt gevonden, deze gemaakt heb en hebt laten rijpen, deze eerst in te smeren met gezeefde abrikozenjam (verwarmen, zeven en smeren maar) alleen vullen op aanvraag. Dan dient hij bekleed te worden met marsepein (om het bloeden van de kleur in de rolfondant tegen te gaan) een dagje laten 'drogen' en dan pas bekleden met rolfondant.
Als je deze cake gaat maken voor een ander, zorg dat je kostenplaatje aangepast is aangezien eht maken langer duurt en kostbaarder is, voordeel van deze cakes zijn dat ze extreem lang houdbaar zijn en weken van te voren gemaakt worden, zeer geschikt voor bruidstaarten.
Ik heb op mijn site een zelf ontworpen recept staan, deze is zonder het standaard kruidenmengsel, vele Nederlanders vinden de originele fruitcake wel lekker maar ook vaak een beetje ontbijtkoekachtig smaken, dat is met deze absoluut niet het geval. Er komen in de looop van de tijd nog recepten bij, maar eerst moeten die nog door het testpanel zodat ik zeker weet dat ze ook erg lekker zijn
http://derizann.spaces.live.com/ dan naar de weblog, daar staan mijn red rich fruitcake.
Hij is geheel in het Engels en geent op een hoge 6 inch ronde bakvorm, wil je een vertaling dan is eht beste mij even persoonlijk te mailen ook voor aangepaste hoeveelheden voor grotere maten.
Wil je een originele rich fruitcake maken zoals ze dat in Engeland doen dan ga naar de website van Delia smith, zij heeft een prima basisrecept waar je met wat gevoel wel kunt maken wat je wilt
Porties van een RFC dienen klein te zijn, in Engeland rekent men met een stukje van ongeveer 5 bij 3 cm en ik moet zeggen dat dat ruim voldoende is
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » engelse fruit cake recept gevraagd