1

Onderwerp: een goed begin...

Hallo medebaksters

Na 2 redelijk goed gelukte taarten en h

2

Re: een goed begin...

Hoi Lydia, allereerst welkom hier bij deze verslavende site en hobby ;) :-D maar dat heb je al ondervonden begrijp ik :-) En wbt je striktaart, ja ik heb er ook eentje gemaakt zo ook met glitterpoeder erop, ik had dat blauw moonbeams gebruikt, marsepein eerst blauw (ligt aan je glitterkleur of bv bij zilver neem je grijs, bij goud neem je geel...) en dan met een dikke brede kwast het erop gedaan, ging helemaal prima, het strikgedeelte zelf heb ik wel een dagje laten liggen met bakpapier eronder en was ook mooi stevig geworden (je kunt dan tragantgom of tylose, staat bij de FAQ) door de marsepein of fondant doen. Mijn kadootje kun je zien bij www.tartacadabra.nl bij Feesttaarten. Veel sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: een goed begin...

Hoi Lydia,

Een kado taartje doet het altijd goed!
Ik maak er altijd een met de cursisten van de fondant workshop.
het belangrijkste is de tylose of tragantgom het is ook erg mooi om de fondant heel dun uit te rollen dan eerst heel even laten liggen voordat je de lus maakt en precies zoals lara zegr bakpapier of keuken papier eronder en twee dagen laten liggen.
voor de linten raad ik je aan ze pas p de taart te modelleren dan vallen ze natuurlijker dan als je ze van te voren laat drogen.
en maak genoeg fondant in de kleur van de strik en linten!

de taartjes van mijn leerligen staan bij de workshop resultaten op mijn site mijn eigen kerst kado taartje staat bij de feestdag taarten.

succes!
en we zien hem wel langs komen!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: een goed begin...

Hallo Lydia!

Leuk een mede-bakster uit de buurt, ik woon zelf in Odijk...! Heb een zusje bij jou in het dorp wonen.

Oh, wat balen he... als je juist aan het wachten bent op je spulletjes, even weggaat en de postbode dan misloopt...

Heel veel plezier en succes bij het bakken! Ik ben benieuwd. :Y

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Re: een goed begin...

inderdaad, we wonen vlak bij elkaar.

Vandaag dus weer misgelopen doordat ik vanmorgen moest werken (normaal nooit op woensdag, net nu wel). Kan het morgenmiddag pas ophalen op het postkantoor. Nou ja, nog even geduld hebben.