Onderwerp: Let it snow
Dit kleine taartje (10 cm) met "sneeuwvlokken" heb ik gemaakt voor een tante. Ze wilde graag eens een taartje proeven. Gevuld met 2 laagjes slagroom met speculaaskruimels. Afgesmeerd met meringue botercreme.

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Let it snow
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dit kleine taartje (10 cm) met "sneeuwvlokken" heb ik gemaakt voor een tante. Ze wilde graag eens een taartje proeven. Gevuld met 2 laagjes slagroom met speculaaskruimels. Afgesmeerd met meringue botercreme.

Mooi!!
Wat heb je gebruikt voor de sneeuwvlokken op draad? Fondant met tylose? Ik wil namelijk ook iets op draad maken voor m'n oud&nieuw taart.
Mooi!!
Wat heb je gebruikt voor de sneeuwvlokken op draad? Fondant met tylose? Ik wil namelijk ook iets op draad maken voor m'n oud&nieuw taart.
Ik heb marsepein gebruikt zonder tylose. De vlokken een nachtje op het draad laten drogen en toen in zo'n plastic hulsje in de taart gestoken (wel gezegd dat die sneeuwvlokken niet eetbaar zijn).
Wat leuk die onderrand van 1/2 sneeuwvlokken.
Je schrijft hierboven dat je de draad hebt gestoken in een plastic hoesje=> wat bedoel je daarmee? Als ik het dus goed begrijp prik je de draden dus niet zomaar in de taart?
Groetjes Angelique
Wat leuk die onderrand van 1/2 sneeuwvlokken.
Je schrijft hierboven dat je de draad hebt gestoken in een plastic hoesje=> wat bedoel je daarmee? Als ik het dus goed begrijp prik je de draden dus niet zomaar in de taart? Groetjes Angelique
Volgens mij heet zo'n kokertje een flowerpick (een soort plastic hoorntje). Daar doe je de ijzerdraadjes in. Eventueel vul je 'em op met marsepein (als de draadjes er te los in staan). IJzerdraadjes niet rechtstreeks in de taart steken (ivm voedselveiligheid). Maar ipv zo'n plastic dingetje kun je ook een rietje ofzo gebruiken.
Weer wat geleerd! Ik wist ook nog niet hoe het in z'n werk ging met dat draad. Dank je wel! Oh ja, bijna vergeten
... lief taartje!
Heel mooi gedaan,mooie kleur heeft de taart ook.
Leuk taartje!
leuk taartje
Wat een leuk taartje voor je tante. Heel toepasselijk nu met dit koude weer. Top!!
liek 27 A schreef:Wat leuk die onderrand van 1/2 sneeuwvlokken.
Je schrijft hierboven dat je de draad hebt gestoken in een plastic hoesje=> wat bedoel je daarmee? Als ik het dus goed begrijp prik je de draden dus niet zomaar in de taart? Groetjes AngeliqueVolgens mij heet zo'n kokertje een flowerpick (een soort plastic hoorntje). Daar doe je de ijzerdraadjes in. Eventueel vul je 'em op met marsepein (als de draadjes er te los in staan). IJzerdraadjes niet rechtstreeks in de taart steken (ivm voedselveiligheid). Maar ipv zo'n plastic dingetje kun je ook een rietje ofzo gebruiken.
Oh dank je wel....ik had ze anders gewoon zo in de taart gestoken.....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Let it snow