1

Onderwerp: geen botercreme. help!!!

hallo,

Mijn man en kinderen bedachten zich dat ze eigenlijk wel een lekkere taart willen hebben vandaag. maar ik heb geen roomboter voor de botercreme. waar kan ik mijn taart mee afsmeren zodat de marsepein niet gaat wegsmelten? kan dit met slagroom. de taart zal toch gelijk genuttigd worden.
alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes Marcella

2

Re: geen botercreme. help!!!

Ik denk niet dat slagroom kan, altans als je ook marsepein gaat gebruiken. Ik zou eerder een laagje (witte) hazelnootpasta nemen of een laagje jam.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ik heb het ook eens met slagroom gedaan (verstevigd met klopfix) en ik heb diezelfde dag niets zien zakken, wel een dag later!

Dus ik zou er dan gewoon voor gaan.....

Groetjes, Linda ps t was trouwens met marespein

Groetjes, Linda

4

Als je het echt direct gaat opeten denk ik dat slagroom - goed verstevigd, dat dan weer wel - wel voor een keertje moet lukken. Persoonlijk zou  ik inderdaad wel voor chocopasta gaan, maar in de televisieserie  Taart versieren werd er wekelijks met slagroom afgesmeerd....

Met rolfondant is het wel ernstig af te raden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

vanmorgen gekeken naar de taarten van abel. (vandaar dat ze ook zin hadden in taart) en die deed het volgens mij ook met slagroom. hij had daar jam doorheen gemixt.

Jam of lemoncurd kan ook gewoon hoor!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

7

Wat dacht je van mascarponecreme?

8

Uhm, ik gebruik slagroom (wel verstevigen) en rolfondant... blijft na 2 dagen nog ok? En als ik me  slagroom niet stevig genoeg krijg doe ik er wat jam doorheen.

9

bedankt allemaal voor jullie reactie.
we hebben standaard zelfgemaakte jam in de koelkast staan. (mijn oudste lust geen 'winkel'jam) en daar heb ik hem mee afgesmeerd. zal zometeen gaan proeven hij smaakt. maar volgens mij is dat best wel lekker!