Rafaela schreef:Even een vraagje over die real Belgian chocolat. Waar bestel je die en hoe werk je daarmee? En die rand onderaan taart van de tiara waar is die van gemaakt?
Veel vraagjes sorry, maar vind hem super 
Mijn chocolade paste had ik uit Engeland laten komen en is van het merk Renshaw. In de webshop hebben ze deze chocolade van regalice: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3257
Het is niet te vergelijken met choc.fondant, die is heel erg taai en (pas) lekker, als je 'm mengt met bijv. marsepein. Deze paste is "puur" goed te gebruiken: ik heb 'm even in de magnetron gedaan en toen doorgekneed. Daarna uitrollen en bekleden, superglad is ie.
De onderrand zijn chocolade hartjes (ook uit Engeland
). Net als Smarianne had ik ze ook al even liggen. Kan ze wel laten liggen, maar dadelijk zijn ze niet meer te gebruiken, dus dit meisje er maar mee verwend.
Smarianne schreef:Bijna vakantie???????
Nog even een druk weekje (kerstdiners kids en 3 taartjes voor het weekend) maar daarna even een NEE-periode!!
En de tiara: zie er niet tegenop hoor, want het gaat echt goed!! Fondant goed doorkneden met tylose (en liever nog wat gumpaste), dan is ie lekker warm. Dan in de sugargun en spuiten maar. Dit is de 2e die ik gemaakt heb (de eerste was een proef onder leiding van Natacha) en alles zat mee: in 1 uur was ie klaar.
Redrose schreef:Waar is een meptaartje voor bedoeld?

Dit zijn foto's van een andere verjaardag, maar ik hoorde gisteren van de moeder van deze meptaart, dat de 1 jarige 'm helemaal op had !!!! Toch knap, zo'n 12 cm blanda maatje.
Groet, Jolanda