1

Onderwerp: Welke kleur groen voor kerst thema?

Hallo dames,

Voor een kerst thema taart heb ik veel groen, rood, zwart en wit nodig..

Ik weet dat het beter is om rood en zwart voorgekleurd te kopen. Wat doen jullie bij groen en wit?

welke kleur groen kopen jullie dan of moet dat ook voorgekleurd zijn?

alvast bedankt voor de moeite.

2

Re: Welke kleur groen voor kerst thema?

Voor een prachtige donkere groene kerstkleur zou ik kiezen voor Bottle Green, en dan ook voorgekleurd. Ook ander groene kleuren zou ik, als je toch voor kant en klaar rood en zwart gaat, lekker voor gemak en perfect matchend gaan, en dus ook voorgekleurd :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Voor kerstgroen meng ik Wilton Kelly green met Sugarflair holly green (niet voorgekleurd dus).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Umran (13-12-2009 19:20)

Adrienne schreef:

Voor een prachtige donkere groene kerstkleur zou ik kiezen voor Bottle Green, en dan ook voorgekleurd. Ook ander groene kleuren zou ik, als je toch voor kant en klaar rood en zwart gaat, lekker voor gemak en perfect matchend gaan, en dus ook voorgekleurd :Y

Ik heb ooit op deze site gelezen dat het beter is als je rood en zwart voorgekleurd koopt. Alleen als ik naar marsepein gekleurd ga, vind ik de groen daar niet echt kerstgroen achtig.. :(

De mensen voor wie ik die taart ga maken willen marsepein en geen fondant... zal ik dan groene marsepein kopen en een kleur erbij doen?

5

Marsepein is wat geel van zichzelf, dan is, als je zelf kleurt, de groen ook wat geler. Probeer er dan wat meer blauw bij te doen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Umran schreef:

De mensen voor wie ik die taart ga maken willen marsepein en geen fondant... zal ik dan groene marsepein kopen en een kleur erbij doen?

Ah, daar had ik nog niet over nagedacht: hier is alleen voorgekleurde fondant te krijgen, geen marsepein :think:
In dat geval inderdaad zeker rekening houden met de tip van Pooh!

Groetjes, Adrienne

7

En als ik voorgekleurd licht groen marsepein koop en een beetje donker groen kleur doe.. zou dat werken denken jullie? Of ben ik dan echt aan het klooien...

Die Bottle Green, Adrienne heb je die al een keer gebruikt? Heb net een beoordeling gelezen en het is niet positief?

8

Ik moet bekennen dat ik om

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

9

Umran schreef:

Die Bottle Green, Adrienne heb je die al een keer gebruikt? Heb net een beoordeling gelezen en het is niet positief?

Tja, die beoordeling gaat over de lucht van RegalIce, er zijn mensen die daar bezwaar tegen hebben, en daar hoor ik niet bij :+ Het heeft verder niets met de kleur te maken :)

Groetjes, Adrienne