1

Onderwerp: ondiepe mold - marsepein komt eruit?

Hoi ! Van die lieve sint heb ik de vlindermold van first impressions gehad en ik vind hem helemaal geweldig !! Maar..... als ik de marsepein erin duw en het overtollige met een plastic mesje wil afsnijden komt het vlindertje zelf ook meteen mee 'naar boven'.

Bij de perfect pearls mold heb ik dat probleem niet omdat die dieper is, maar bij deze vlindertjes dus wel. Hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Groetjes, Conny

2

Re: ondiepe mold - marsepein komt eruit?

Ik heb zo'n ondiepe mold met strikjes. Ik doe er wat in en haal dan met een (aardappel)mesje het overtollige voorzichtig wat weg, wat er overblijft doe ik er opnieuw in en druk het een beetje aan met het kleine balletje van mijn balltool. Wat er dan nog uitsteekt wrijf ik voorzichtig met mijn vinger weg.
Succes!

3

Petr@ schreef:

Ik heb zo'n ondiepe mold met strikjes. Ik doe er wat in en haal dan met een (aardappel)mesje het overtollige voorzichtig wat weg, wat er overblijft doe ik er opnieuw in en druk het een beetje aan met het kleine balletje van mijn balltool. Wat er dan nog uitsteekt wrijf ik voorzichtig met mijn vinger weg.
Succes!

Zo doe ik het ongeveer ook, maar ik neem ook een klein beetje crisco aan mij  vinger en dat werkt prima. Je krijgt de achterkant dan mooi glad.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik gebruik ook een heel scherp mesje bij de FI molds, wel even opletten dat je niet in de mold snijdt natuurlijk ;) maar dan blijft de marsepein of fondant in ieder geval wel in de mold zitten. Ik druk juist eerst goed aan met de balltool, en snij dan pas het overtollige weg. Misschien niet de juiste volgorde maar het werkt wel :D

'I love it when a cake comes together'

5

Hartstikke bedankt voor de tips, ik ga dit zeker proberen !

Groetjes, Conny

Ik snij altijd met een palletmesje de overtollige marsepein weg maar smeer eerst wat crisco erop.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

LekkerTaartje schreef:

Ik gebruik ook een heel scherp mesje bij de FI molds, wel even opletten dat je niet in de mold snijdt natuurlijk ;) maar dan blijft de marsepein of fondant in ieder geval wel in de mold zitten. Ik druk juist eerst goed aan met de balltool, en snij dan pas het overtollige weg. Misschien niet de juiste volgorde maar het werkt wel :D

Oh, dat vind ik eng zo'n scherp mesje. Ik gebruik ook een paletmesje. Je marsepein is toch zacht dus je komt er makkelijk doorheen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties