1

Onderwerp: Taart zonder boter

Hoi,

Ik ben nieuw hier op dit forum... en heb nu een vraagje;

Ik wil graag een taart voor mijn ouders maken, maar mijn moeder kan niet tegen boter. Welke vulling kan ik nu het beste gebruiken. Kan nu namelijk geen dijkje van botercreme maken en waarmee kan ik de taart afsmeren?

Ik heb de zoekfunctie wel proberen te gebruiken, maar daarmee kan ik het antwoord niet echt vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Sarah

2

Re: Taart zonder boter

Je kan de taart met heel veel andere lekkere spullen afsmeren zoals choco ganache, abrikoze jam, hazelnoot pasta,
Ik werk altijd met een dijkje maar sommige hier op de forum gebruiken geen dijkje voor hun taarten, ze vullen de taart tot een paar cm van de rand dus dat kan je ook proberen  of je kan botercreme maken van Wajangboter heb ik en paar keer al gedaan wat deze boter is is koemelk en lactose vrij
HTH

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

3

Als je niet tot te dicht bij de rand smeert kan het (als je niet te dik vult) zonder dijkje. Anders  kan je 'botercreme' maken van wajang, dat is plantaardig. Ik weet niet waar je moeder niet tegen kan.

4

Vulling bavarois, Mona Kwarktoetje? Heb je geen dijkje bij nodig. Gewoon een klein stukje van de rand afblijven. Ik maak zelf nooit dijkjes.
Voor het afsmeren zou je bv. witte choc. pasta kunnen gebruiken.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties