1

Onderwerp: Crisco... wat en waarom? (plus 1 fondant subvraag :P)

Hallo, ik zie heel wat keren het woord 'crisco' voorbij komen.
Waar gebruik je het eigenlijk voor?

Verder nog 1 andere vraag:
uitrollen fondant / marsepein. Tot hoe dik?

:P groetjes meneertaart

De meneer van mevrouwtaart

2

Re: Crisco... wat en waarom? (plus 1 fondant subvraag :P)

Ik gebruik het om mijn handen in te vetten als ik marsepein kleur.
Daarnaast smeer ik het op mijn roller en mijn werkblad zodat mijn marsepein niet plakt.

hoe dik, dat is net wat je prettig vindt werken en lekker vind. Ik rol hem denk ik op zo;n 3 mm dik

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Hoi, ik gebruik het als mijn fondant wat droog is, om plakken te voorkomen bij het rollen, om lettertappits in te vetten voor gebruik, en andere uitstekers als de lace cutters en en en voor van alles, fondant rol ik zo dun als mogelijk uit is een kwestie van "smaak" en oefenen wat je het lekkerst vind en waar je nog mee kan werken, het moet ook weer niet zo dun worden dat  het doorzichtig word, zodat je alle lagen ziet van je taart..
Nou ja heb je daar wat aan??
Gr. Jen

Gr. Jen.
I taart you,

5

Hoi,

Crisco word ook gebruikt voor botercreme-icing, Heb zelf Wilton course gevolgd en daar gebruikte we crisco voor de creme icing, het is mier zoet. echt amerikaans.

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

6

maran75 schreef:

Hoi,

Crisco word ook gebruikt voor botercreme-icing, Heb zelf Wilton course gevolgd en daar gebruikte we crisco voor de creme icing, het is mier zoet. echt amerikaans.

Ja dat is echt Amerikaans, hier in Nederland denk ik dat we de crisco alleen gebruiken voor het invetten van het roloppervlak zoals de andere dames hierboven al beschreven hebben.
Ook botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"