1 Laatst bewerkt door BibiKuif (03-12-2009 09:22)

Onderwerp: Heel erge beginnersvragen over Kenwood pattisier

Goedemorgen!
Vandaag kan ik eindelijk beginnen met mijn eerste creaties.. Cupcakes met pietjes voor mijn dochters klas! Een hele klus maar super leuk!
Al weken ben ik aan het inlezen en heb eergisteren de Kenwood gekocht maar nu het zover is slaat toch de onzekerheid toe :) Vandaar even deze vragen:
* Ik heb cc mix, hoelang moet ik deze mixen, welke stand en met de garde of met dat klopding?
* Botercreme (om af te werken), is dat ECHT alleen 1 deel boter en 1 deel poedersuiker?? Hoelang moet dit worden gemixt, op welke stand en waarmee??

Haha zoals jullie lezen waarschijnlijk een beetje stomme vragen maar jullie helpen mij erg verder met het antwoord!

Vast bedankt!

2

Re: Heel erge beginnersvragen over Kenwood pattisier

Als je de zoekfunctie gebruikt, dan kom je heel veel antwoorden tegen, op jou vragen!!! En stomme vragen bestaan niet, we zijn hier om elkaar te helpen.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Dank je voor je antwoord!
Vwb de botercreme heb ik inderdaad gezocht en kwam ik overal op de mix terecht maar die heb ik dus niet :( Hiervoor heb ik echt de topics doorgelezen. De Kenwood vragen heb ik alleen de topictitels gelezen en kwam ik ook niet uit op mijn vragen... Ik heb ook geen tijd nu om 100+ blz door te lezen.

Mijn zoekwoorden waren recept botercreme en kenwood.

4

CC-mix:
Ik mix deze met de klopper (er zit boter door, dus klopper) op een niet te hoge stand (anders wordt hij te luchtig)+/-4 min.

Botercr

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5

Ik mix de botercreme met de K klopper en mix hem al vaak alvast tijdens het bakken. Ik mix wel veel langer. Hij staat hier vaak wel een kwartier te mixen.

De cc gaat ook met de K klopper en die staat echt maar 4 minuten (of wat op het pak staat) te kloppen. Bij de cc staat mijn Kennie op stand 4. Bij de bc staat hij gewoon voluit. Wel even tussendoor de boter loshalen van de bodem anders wordt dat gedeelte niet wit.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

botercreme 1:1 mix ik 2 keer 10 minuten. Eerst alleen de boter en dan nog als de poedersuiker er door zit.

If life gives you lemons, make lemoncurd.