1

Onderwerp: bakpoeder

Ik maak meestal zelf biscuit deeg, dus gewoon van eieren, suiker en bloem. Het wordt altijd een mooie luchtige taart alleen rijst hij niet zoveel waardoor het niet zo'n hoge taart is. Weet iemand of ik bakpoeder erdoor zou kunnen doen om hem meer te laten rijzen?

2

Re: bakpoeder

Ik zou er geen bakpoeder doorheen doen. Als je het recept precies opvolgd (is hier te vinden) kan het bijna niet misgaan. Ik heb hem gisteren voor het eerst gemaakt en volgens mij is hij goed gelukt (iets te droog maar ik vertrouw die oven van mij niet echt).
Je moet wel lang genoeg mixen!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Claartje, voordat ik de mix van de webshop gebruikte, maakte ik het ook zelf. Bakpoeder helpt iets, maar niet veel hoor. Volgens mij schuilt het geheim in de eieren op kamertemperatuur en lang mixen...

Succes!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

ok, bedankt, ik zal proberen om langer dan 10 minuten te mixen. Mijn taart mislukt niet echt alleen wordt hij gewoon niet heel hoog. Ik weet dat de mix van de webshop super is (bebruik hem ook regelmatig) maar ik bak graag taarten van biologische ingredienten. Ik zag laatst dat ze van soezie ook biologische bloem en biologische meelverbeteraar hebben. Weet iemand of je meelverbeteraar ook door de bloem kunt doen als je een taart bakt, of is dat alleen voor brood?

5

Hoi,

Ik maak ook altijd zo mijn bisquit deeg en doe er een theelepel bakpoeder bij !!!!!!! Maar je moet ook echt 10 minuten mixen want dat scheelt ook !!!!! Dat merk ik ook, soms mix ik geen 10 minuten en dan zie je het verschil.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Hoi Claartje,

Voor ik de mix ging gebruiken had ik hetzelfde probleem. Dat bleef eerlijk gezegd toen ik er bakpoeder door deed, hij werd wel iets hoger maar niet veel. Ook moet je het bakpoeder heel erg goed mengen met de bloem anders krijg je luchtbellen....

Ik heb het 'te lage taarten'-probleem een paar keer opgelost door twee taarten op elkaar te leggen en daartussen te vullen, had ik toch een mega-hoge taart!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!