1

Onderwerp: Cake.

Hoi,

Ik lees hier regelmatig mee en geniet van alle prachtige taarten die er voorbij komen. ze zijn stuk voor stuk prachtig gemaakt.

Nu ben ik zelf helemaal niet van het bakken, gewoonweg omdat het mij niet goed lukt.....
Elke cake die ik bak is de volgende dag zo hard en niet lekker.
Dus wie heeft er een simpel recept voor cake ? (echt zo erg dat ik dat hier moet vragen, haha) Normaal gesproken gebruik ik dus gewoon zo'n pak van koopmans oid.
En ik heb een magnetron met ovenfunctie.

2

Re: Cake.

http://www.joyofbaking.com/PoundCake.html

Dit is een erg lekkere cake. Ik vervang zelf het cakemeel en het bakpoeder door zelfrijzend bakmeel, en doe er ook vanillesuiker door. Zorg ervoor dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn.

Wel vreemd dat de cakes die je bakt de volgende dag niet meer lekker zijn. Bewaar je ze goed in folie? Ik vind cake meestal juist lekkerder de volgende dag, dan zijn ze veel steviger. En anders zit er niks anders op dan hem meteen opeten..ook geen straf :-)

En een pakje van Koopmans gebruik ik ook nog weleens..niks mis mee!

Succes!

Een lekkere cake is.

1 deel echte boter
1 deel suiker
snufje zout
beetje citroen rasp

Dit luchtig roeren met de KA of kenwood

1 deel ei dit in 4 x bijvoegen en voor de laatste keer ei een eetlepel bloem

1 deel bloem (gewone patent van euroshopper)Dit door de rest mengen als alle ei erin zit

Voor chocolade cake 15 % bloem vervangen door cacao

Als je zondigt zondig dan lekker

4

Ik gebruik al jaren de Boerencakemeel van Koopmans (de Boerencakemix heb ik nog niet geprobeerd).

Ik doe er dan 2 extra eieren, vanille-suiker of essence en amandel-assence bij.

Heel erg lekker !!!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

misschien dat dat wel werkt dan ja, die extra eieren.....Normaal gesproken gaan er geloof ik 4 in. Maat m zijn ze meestal. Ik zie heel weinig L eieren. Dus dan doe je 6 M eieren erin? Vannille suiker doe ik er ook altijd bij.

6 Laatst bewerkt door Spices (04-12-2009 13:58)

Voor echte cake en niet biscuit cake gebruik ik deze van Nigella Lawson's 'Buttermilk Birthday Cake' van haar Domestic Goddess book
Vindt het lekker en die blijft zacht als ik me niet vergis staat het ook bij de ingezonden recepten ;)

Heb het gevonden http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=1025
deze is echt super lekker en hij blij heel lang zacht en het kan echt veel hebben bv voor het in vorm snijden enz (Sculpture cakes) :)
HTH

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

zware cake

voor elk ei
50 gram suiker, boter en bloem.
beetje zout en vanillie suiker.

goed luchtig mixen  20 min bij elkaar.

160/180 graden ongeveer eenn uur in de oven.

ik citeer mijn moeder die haar moeder citeerd:

HOU DE DEUR DICHT ER STAAT EEN CAKE IN DE OVEN!

altijd lachen!

aflaten koelen, in allememinimun folie verpakken voor bewaren.

zo doe ik het.

succes.