1

Onderwerp: Bloemen!

Van de week heb ik dus een stuk of 100 bloemen uitgestoken en laten drogen.
Toen ze hard waren heb ik ze in van die ikea doosjes gedaan en op de serre in mijn kast gezet.
Nu ging wilde ik ze gister gebruiken en alles is uit vorm en weer zacht geworden!!!
Ik BAAL echt als een stekker en dat is nog zacht uitgedrukt.
Ik denk dat het gewoon te vochtig is hier in huis maar hoe moet ik ze dan bewaren??
Als ik ze in een lucht dichte doos bewaar worden ze ook zacht en als ik ze in een niet lucht dichte doos bewaar worden ze dus ook zacht :s
eeehhh hellup!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

2

Re: Bloemen!

misschien even in de oven?

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

3

Ja maar als ik ze er dan weer uit haal en weer ga bewaren worden ze dus weer zacht...
Bedankt voor het meedenken :)

4

Misschien een keukenpapiertjes onder in het doosje leggen die het vocht opneemt.
Of een vochtvreter. Hihihi...

Ik zou het anders ook niet weten.

Groetjes Kelly

5

hoi misschien een rare vraag maar kan het ook niet dat ze te warm hebben gestaan en daar door weer zacht zijn

groetjes
dorinda

6

Iets er bij in doen wat vocht opneemt wil misschien helpen. Wat ik zo kan bedenken:
Zout is een goede vochtvanger.
Rijst doe je in de zout pot om te zorgen dat het niet hard wordt, maar is het een vochtvanger?
Brood kan je bij koekjes doen tegen het slof worden, maar misschien niet handig ivm schimmel.

7

hoi Charissa , ik bewaar mijn suikerbloemen( boeketten) gewoon in een kartonnen taartdoos en als het kleine losse bloempjes zijn doe ik ze in plastieken doosjes (zoals je die van de aldi enzo kent met krabsalade e.d.) en daar prik ik in de zijkant een gaatje zodat het vocht eruit kant!!!! is de plastiek te hard dan kan je ook gewoon een gaatje smelten met een hete naald en gegarandeerd je bloemen blijven hard, ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

8

LauriLynne schreef:

Iets er bij in doen wat vocht opneemt wil misschien helpen. Wat ik zo kan bedenken:
Rijst doe je in de zout pot om te zorgen dat het niet hard wordt, maar is het een vochtvanger?
Brood kan je bij koekjes doen tegen het slof worden, maar misschien niet handig ivm schimmel.

Nee , zeker geen zout en ook de warmte kan geen kwaad ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

9

Thanks ga jullie tips uit testen!
Ben alleen bang dat deze bloemen niet echt meer te redden zijn :(

10

nicole th schreef:
LauriLynne schreef:

rijst doe je in de zoutpot omdat juist rijst een vochtvanger is voor de zout, omdat de zout dit zelf niet kan. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

En een suikerklontje erbij leggen? suikerklontjes zuigen vocht op..
Hebben wij bijvoorbeeld bij de kaas liggen en in de zomer mee in de broodtrommel...

12

Ja wij hebben hier een gaskachel waardoor het nu in huis juist heel droog word volgens mij...
Maar de serre is vrij klein en daar hang ik ook de natte was en dan doe ik de deuren dicht en ik denk dat het daardoor dus vochtig word daar ...
Ik heb de de bakjes met bloemen nu op de schouw gezet in de hoop dat dat helpt..ik wil ze straks op een taart gaan gebruiken..
Zou het dan helpen om in de lades waar de bloemen staan een bakje rijst er bij te zetten of gewoon een vochtvreter kopen ofzo?

13

tipsytaartje schreef:
nicole th schreef:
LauriLynne schreef:

rijst doe je in de zoutpot omdat juist rijst een vochtvanger is voor de zout, omdat de zout dit zelf niet kan. ;)

Jawel zout kan het wel, maar dan wordt het een harde klont en kan je dus gaan bikken, niet handig in een zoutstrooier.

14

LauriLynne schreef:
tipsytaartje schreef:
nicole th schreef:

Jawel zout kan het wel, maar dan wordt het een harde klont en kan je dus gaan bikken, niet handig in een zoutstrooier.

oooooowwww..... weer wat geleerd vandaag!!! wahahahhaa :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs