1

Onderwerp: Gezocht: How to Kerstballen

Hoi,

In de galerie heb ik prachtige kerstballen gezien die ik graag deze kerst ook eens zou willen maken. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en wat ik ongeveer nodig heb voor 4 kerstballen ?

alvast bedankt

natalie

2

Re: Gezocht: How to Kerstballen

In het sticky topic (= belangrijk voor deze rubriek) met de titel REGELS VAN DEZE RUBRIEK staat:

[*]Deze rubriek is bedoeld voor het posten van patronen, sjablonen en volledige howto's, NIET voor het vragen er naar!

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Niemand een how to?

4 Laatst bewerkt door Karin09 (18-12-2009 14:57)

MamaMirjam schreef:

Niemand een how to?

How to heb ik ook nog nergens gevonden.............alleen dit............http://www.confetticakes.com/questions.html

5 Laatst bewerkt door inge h (18-12-2009 15:40)

o dat is ook handig voor mijn 3D paasei vorm, dank je wel

volgens mij was die kerstbal een voorbeeld van een workshop

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

Kan dat met 2 blanda's

7

Hallo nathalie,

Ik heb heel toevallig vorige week een kerstballetje gemaakt
Ik heb 2 kapseltjes gebakken in een blanda schaaltje 12 cm doorsnede en die 1 keer gevuld ieder en met botercreme op elkaar geplakt zeg maar, en ik moet zeggen ik vondt hem zelf goed gelukt daarna gewoon bekleed, maar ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk vondt met bekleden was even friemelen want je hebt best veel rimpels in de fondant onderaan de bol. En niet te gek veel vulling ertussen doen anders krijg je denk ik een ei vorm. Ik had 1 bol gevuld met dulce de leche en de andere met chocolade mouse heerlijk.

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen
groetjes en succes met je kerstballetje
mariska

8

Ik heb het inderdaad ook met 2 blanda's gedaan en teveel gevuld, vandaar een ei geworden (wel handig voor de pasen vast geoefend hahaha) De volgende dacht ik anders op te lossen. 2 blanda's ieder apart bekleden en dan het naadje dichten, dit ging beter dat werd het meer een bol, het naadje weggewerkt met een hulstkransje.
Het geheel op een met poedersuiker besneeuwde ondergrond gelegd en zo was het rimpel effect van bal 1 ook verdwenen.

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.