1

Onderwerp: onderkant kapsel = bovenkant taart?

Is het een logische aanname dat de onderkant van het kapsel dat ik gebakken heb, de bovenkant van de taart wordt? Dus ik bedoel dat ik de bovenkant zo recht mogelijk afsnijd en de taart dan omdraai: dat wat onderin het bakblik zat wordt de uiteindelijke bovenkant van de taart: dus hetgeen ik ga bekleden met marsepein.
Jemig, nu ik vanavond de taart echt ga maken kom ik ineens toch nog met veel vragen. ik dacht dat ik me al goed voorbereid had. Ach, hij wordt vast heeel mooi na jullie tips en adviezen :-)

Re: onderkant kapsel = bovenkant taart?

precies helemaal juist!
onderkant wordt bovenkant en als je je taart ook nog op z'n kop af laat koelen hoef je er vaak niet eens wat vanaf te snijden!

succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: onderkant kapsel = bovenkant taart?

Dat doe ik ook, de onderkant wordt bij mij ook de bovenkant !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Re: onderkant kapsel = bovenkant taart?

Ja hoor helemaal goed...!

Dus een zo glad mogelijke (spring)vorm kopen zonder bobbels en randjes ...heb je meteen een mooie strakke bovenkant !(uh dat was dan de onderkant ;) )

Mijn taart bolt ook wat met het bakken maar inderdaad meteen op zijn kop zetten bij het afkoelen en ik snij er ook nooit wat van af.

5

Re: onderkant kapsel = bovenkant taart?

heb ik ook gedaan....krijg je een mooi strak taartje van..

6

Re: onderkant kapsel = bovenkant taart?

De bovenkant wordt inderdaad de onderkant. Ik voer overigens mijn bakvormen met bakpapier (gewoon eroverheen zetten, vorm vast klikken en afknippen) en dan vet ik het nog goed in met boter.

Ik snij eigenlijk nooit wat van de onderkant af. Als je de baktemperatuur wat lager instelt in het begin en pas na een kwartiertje wat hoger zet en nog eens een kwartiertje later op de eindtemperatuur, wordt je taart niet zo bol maar mooier vlak.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat