1

Onderwerp: iets anders als baksoda?

Ik wil graag eens proberen om zo'n pot te maken met koekjesbeslag. Nu lees ik dat er baksoda in het recept moet, maar ik kan dit nergens vinden.
Ik heb wel een internetwinkel gevonden die het verkoopt, maar om alleen maar de baksoda te bestellen....
Hebben jullie een idee wat je in plaats van baksoda kunt gebruiken? Of een tip waar ik het kan kopen?
Alvast bedankt!

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

2 Laatst bewerkt door sonnig (30-11-2009 13:16)

Re: iets anders als baksoda?

Ik lees even mee want ik wil 'm ook maken :D

En waarom kan de vanille niet direct in de pot. of moet het vloeibare vanille zijn?? (ik dacht nl aan vanillesuiker of schraapsel of hoe je 't ook noemt..)

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

3

Volgens mij kun je het best weglaten. Maar je moet het niet vervangen door meer bakpoeder, dan wordt het bitter. Baking soda is trouwens ook verkrijgbaar bij drogist en soms bij apotheek. Het heet ook wel natriumbicarbonaat, zuiveringszout (maagzout), of dubbelkoolzure soda.

het is toch echt bij de webshop verkrijgbaar,

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2598

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

het is toch echt bij de webshop verkrijgbaar,

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2598

Hij lijkt uitverkocht..

ja :lol: dat dan weer wel... :S maar ik dacht, laat ff zien, dat ze het wel hebben! hihi...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7 Laatst bewerkt door sonnig (30-11-2009 14:25)

Ow ok.. kijk wel even bij de drogist hier.
En nog een andere vraag, hoe groot zijn die grote potten van HAK? ik heb namelijk 2 potten van de Lemon Curd.. daar wilde ik het in doen (ik eet nooit groente uit pot.... :nooo

8

bij Xenos en Blokker kun je heel goedkoop van die weckpotten kopen..die gebruik ik als ik koekjes cadeau geef. Misschien is het leuk om het daar in te doen?

9

Ow, dat is inderdaad ook leuk! maar zijn dat dezelfde maten??

10

bij de Etos Natriumbicarbonaat in een vierkant groen doosje...

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

11

dreeguiljam schreef:

bij de Etos Natriumbicarbonaat in een vierkant groen doosje...

Ok, top! ga ik van de week halen! thnx! (als jij geen etos hebt, en het niet kan vinden wil ik het best voor je ophalen en opsturen Mamakim)

12

Dankjulliewel voor de tips! Het klinkt niet eetbaar, maar ik ga eens op zoek hier in de buurt.
Sonnig, bedankt voor je aanbod, maar ik zoek hier in de buurt wel even!

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

13

Ik koop altijd bicarbonate soda bij de Engelse winkel hier in Scheveningen. Bij Engelse winkels hebben ze allerlei apparte bakbenodigdheden. Mischien heb jij er ook een in de buurt?

groetjes Anja

14

Je kunt het kopen bij de Apotheek, dan heet het zuiveringszout.

Groetjes Gerlinde

15

Je kan et ook bij bijna alle tokos kopen... ik heb hier toevallig een doos en een potje zitten.. orange doos baking soda en zwarte potje baking soda. 
4 jaar geleden was et echt moeilijk om te vinden.. maar nu niet meer.

16

Zelf heb ik de eerste keer (toen ik noggeen zuiveringszout had) gewoon bakpoeder gebruikt. Ik heb het toen ookvoorkoekjes gebruikt,wel andere maar okee, en dat werkte gewoon goed hoor! :P

17

ik koop het hier bicarbonate bij de turkse winkel
net als rozenjam rozewater etc

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9