Knubje schreef:corina schreef:Ik heb de kleine tiara, krijg de fondant (met tylose) er wel in maar niet uit
dus ik volg je topic 
Voor de tiara moet je gumpaste gebruiken en dan gaat het wel. Dit staat ook op de site van Bien erbij. Even in de vriezer en dan voorzichtig uitdrukken en laten drogen om een glas o.i.d. Succes ermee! 
bien had er een foto bij staan van de tiara, die heb ik gemaakt (met veel geduld) van fondant met gumpaste en tylose. Heeeeele dunne sliertjes rollen, in de gleufjes leggen. Dan je flute/vein tool beetje vettig maken, en dan met dat tooltje (of oets wat erop lijkt) erin duwen. En zo verder tot de mal vol is. Dan inderdaad in de vriezer.
Na 5 minuutjes ongeveer voorzichtig de fondant uit de mal duwen. Ik had al een glas klaar staan, waar ik hem direct daarna heb opgelegd. Ik heb toen de tiara op het glas laten drogen, Glas op zn kant laten liggen, niet rechtop! Dan zakt de tiara weer in elkaar! 
Dat van die ingevette flute/vein tool (of bij grovere mallen een vettige vinger) werkt ook bij een heleboel andere mallen, ook bij die bovenste van Ineke