1

Onderwerp: hoe moet dat toch met die ondiepe FI Molds.....??

Help!! Wie kan mij een tip geven?

Ik heb deze mold:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/br106.jpg

Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Als ik er een strook fondant inleg, krijg ik het overtollige niet weg zonder stukken van de rand weer mee te nemen!

2

Re: hoe moet dat toch met die ondiepe FI Molds.....??

Ik heb de kleine tiara, krijg de fondant (met tylose) er wel in maar niet uit :lol:
dus ik volg je topic ;)

3

even in de diepvries leggen dan is hij wat harder ekun je het er zo af halen

groetjess

4

Mij lukt deze ook nog niet zo lekker....

5

WILMA schreef:

even in de diepvries leggen dan is hij wat harder ekun je het er zo af halen

Maar leg je het al in de vriezer voordat je het teveel aan fondant weghaalt??

6

corina schreef:

Ik heb de kleine tiara, krijg de fondant (met tylose) er wel in maar niet uit :lol:
dus ik volg je topic ;)

Voor de tiara moet je gumpaste gebruiken en dan gaat het wel. Dit staat ook op de site van Bien erbij. Even in de vriezer en dan voorzichtig uitdrukken en laten drogen om een glas o.i.d. Succes ermee! ;)

Groetjes Angelique

7

volg het ook heb de zelfde mold als ineke en heb de hartjes ???krijg er sommige ook niet heel uit??

8

Ik heb ook de hartjes mold. Van het weekend mee gewerkt, geen problemen.
Zie hier het resultaat!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHBSKYS4-1.jpg
Ik heb gewoon fondant gebruikt, zonder tylose.
Mold goed ingepoederd met ma

Knubje schreef:
corina schreef:

dus ik volg je topic ;)

Voor de tiara moet je gumpaste gebruiken en dan gaat het wel. Dit staat ook op de site van Bien erbij. Even in de vriezer en dan voorzichtig uitdrukken en laten drogen om een glas o.i.d. Succes ermee! ;)

bien had er een foto bij staan van de tiara, die heb ik gemaakt (met veel geduld) van fondant met gumpaste en tylose. Heeeeele dunne sliertjes rollen, in de gleufjes leggen. Dan je flute/vein tool beetje vettig maken, en dan met dat tooltje (of oets wat erop lijkt) erin duwen. En zo verder tot de mal vol is. Dan inderdaad in de vriezer.
Na 5 minuutjes ongeveer voorzichtig de fondant uit de mal duwen. Ik had al een glas klaar staan, waar ik hem direct daarna heb opgelegd. Ik heb toen de tiara op het glas laten drogen, Glas op zn kant laten liggen, niet rechtop! Dan zakt de tiara weer in elkaar! ;)

Dat van die ingevette flute/vein tool (of bij grovere mallen een vettige vinger) werkt ook bij een heleboel andere mallen, ook bij die bovenste van Ineke

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Dank je :thumb: voor jullie reacties, zal het zo vanavond eens gaan proberen.

11

corina schreef:

Dank je :thumb: voor jullie reacties, zal het zo vanavond eens gaan proberen.

Uhhh, je hebt handig gebruik gemaakt van mijn topic....!

Nou, ook bedankt voor de tips. 'k Had het eigenlijk al op de genoemde manieren geprobeerd, alleen kan ik de fondant nog steeds niet op z'n plek houden als ik het overtollige weg wil halen!

12

Mag dat niet dan :), we zijn er toch allemaal op uit om van elkaar dingen te leren en niet zelf het wiel uit te hoeven vinden?

13

ineke, ik heb wel maniertjes om dat te doen, maar het is zo lastig uitleggen he.
Ik trek er namelijk steeds een plukje fondant uit. Ik duw met een tooltje of mn vinger de fondant in het gootje van de mold en wat er te veel is duw ik verder, naar het gedeelte waar ik nog niet geweest was. Als ik dan bij het einde ben, trek ik een deel van de fondant eruit en de duw ik de resterend fondant er weer in.
Ik hoop dat je het snapt... :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

Inderdaad moet je eerst al het overtollige weghalen voordat je het in de vriezer doet.

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

15

corina schreef:

Mag dat niet dan :), we zijn er toch allemaal op uit om van elkaar dingen te leren en niet zelf het wiel uit te hoeven vinden?

Ja hoor, mag best. Ik had er wel een smile met een knipoogje bij willen zetten, maar weet ook al niet hoe dat moet...

16

tipsytaartje schreef:

ineke, ik heb wel maniertjes om dat te doen, maar het is zo lastig uitleggen he.
Ik trek er namelijk steeds een plukje fondant uit. Ik duw met een tooltje of mn vinger de fondant in het gootje van de mold en wat er te veel is duw ik verder, naar het gedeelte waar ik nog niet geweest was. Als ik dan bij het einde ben, trek ik een deel van de fondant eruit en de duw ik de resterend fondant er weer in.
Ik hoop dat je het snapt... :S

Dank je wel!!
Nou, het bloemenrandje lukt inmiddels aardig, is ook heel erg leuk!!
Maar die ovalen krijg ik nog steeds niet netjes gevuld en ze breken ook snel af.
We blijven oefenen!!!