1

Onderwerp: Adventskalender van chocola

Onze kinderen hebben zo'n chocolade adventskalender in de schoen gekregen.
ik zat vandaag te bedenken dat als ie leeg/op is, je natuurlijk heel goed de plastic binnenkant kunt bewaren om nieuwe vormpjes van chocola, misschien wel marsepein te maken.
volgens mij is het een soort mold.

was een idee, die kalenders heb je in de supermarkt en xenos in heel veel leuke figuren (hello kitty, spidermann, dora)

2

Re: Adventskalender van chocola

Dat idee had ik ook al toen ik bij Ellen de prinsessen kalender had gekocht. Zijn idd hele leuke en bruikbare malletjes

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

3

idd leuk idee. had ik ook geopperd in (tips vraag aanbod) ben benieuwd of het gaat lukken!

Let them eat cake
http://annettes.tk/

4

En het werkt perfect met fondant. Heb de kalender van vorig jaar bewaard.

Groetjes Cindy

5

Dit idee had ik ook al eens toen ik nog niet met taarten bezig was. Ik heb toen opnieuw chocolade in de vakjes gegoten en de zo ontstane plaatjes op zelfgemaakte bonbons gedaan. ik heb het samen met de kinderen gedaan, heel gezellig en o zo leuke kerstpresentjes mee gemaakt voor de hele familie!

Dit is trouwens geen goed plekje voor deze tip, hoort meer in taartdecoratie algemee. Ga ik hem even naartoe verplaatsen :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

zijn de vormpjes wel volgens de thema, bijvoorbeeld die met Hello Kitty of Spiderman. Of zijn de vormpjes gewoon algemene vormpjes, snappen jullie wat ik bedoel?

7

Ik heb toevallig bij ons in de plusmarkt deze week nog adventskalenders gezien in het thema Spiderman en Disney Fairies. Ik weet niet of er bij jullie een Plus in de buurt zit, maar je kunt altijd eens gaan kijken. ;)

knuffies Karin

8

Oh wauw dat jullie daar aan denken!!!
Bedankt!!!
Zoonlief kreeg gister van oma een adventkalender (hij snapt alleen het idee er nog niet achter dus het was een waar krijsfestijn ;-))
Ik ga nu zeker de vormpjes bewaren!!!

9

Bij ons zijn de vormpjes niet in het zelfde thema als de kalender zelf. Wel heb ik die van vorig jaar opnieuw gevuld met suikervrije chocolade. Want een suikervrije chocoladeletter is nog te koop maar een suikervrije adventskalender zijn we nog niet tegen gekomen.

Groetjes Sabina

10

Madison en devon hebben 2 van xenos een echte kerst ding en eentje met hello kitty... ze hebben allebei etzelde chocoladjes.. met boompjes erop of een ster.  Dus de hello kitty hebben gewoon een kerst thema.. iig de calendar van madison is zo.

11

Geweldig, leuke malletjes, en werkt prima met marsepein.

12

Olga'74 schreef:

Sinterklaas komt zaterdag toch pas aan? Of zijn het de Verkennerpieten geweest  :lol:
Maar idd een leuk idee. Ik heb Toystory en Smarties, maar weet nog niet welke vormen erin zitten

13

Esther68 schreef:
Olga'74 schreef:

Sinterklaas komt zaterdag toch pas aan? Of zijn het de Verkennerpieten geweest  :lol:
Maar idd een leuk idee. Ik heb Toystory en Smarties, maar weet nog niet welke vormen erin zitten

Als je naar de datum kijkt snap je waarom de boodschap zo vroeg was..... ;-)

Maar goeie tip! ook voor dit jaar!

Zonder dalen kun je niet genieten van de pieken!

14

lovelyleen schreef:
Esther68 schreef:
Olga'74 schreef:

Als je naar de datum kijkt snap je waarom de boodschap zo vroeg was..... ;-)

Maar goeie tip! ook voor dit jaar!

Ik vond het ook al zo raar dat niemand mij voor was, wat meestal wel zo is. Maar zoals gewoonlijk ben ik toch weer de laatst..... :lol: