1

Onderwerp: klein stapeltaartje van groot kapsel

Ik wil binnenkort een klein stapeltaartje maken, maar heb geen kleine ronde vormen. Nu dacht ik om groot rond kapsel te bakken en daarvan kleinere ronde kapsel snijden. Dat moet toch lukken of niet? Of zou ik dan ander beslag moeten nemen?

Groetjes Mimi

Re: klein stapeltaartje van groot kapsel

met biscuit gaat dat niet mooi worden, omdat de zijkanten dan te zacht zijn om goed af te smeren. Met cake moet het wel lukken.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ben ik blij dat ik het hier eerst gevraagd heb, haha! Heel erg bedankt voor je antwoord.

Groetjes Mimi

4

Je kunt ook gewoon een kookpan gebruiken, mits de handvaten tegen de hitte van de oven kunnen natuurlijk.

Groetjes, Elly

5

Elly67 schreef:

Je kunt ook gewoon een kookpan gebruiken, mits de handvaten tegen de hitte van de oven kunnen natuurlijk.

Wat een SLIM idee!!!!!

Ik heb gewoon rvs pannen (ook de handvaten zijn rvs) dus ja dat moet lukken, voor het onderste kapels, maar de 2de en evt 3e lagen zijn ook de pannen nog te groot voor. Hmm even bedenken of we daarvoor nog iets in huis hebben :think:
En anders dan toch maar cake bakken.

Zou dat ook gaan met het recpt voor de cc?

Groetjes Mimi

Mimi2 schreef:

Zou dat ook gaan met het recpt voor de cc?

:Y ja zeker!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Volgens mij kan het best. Je moet dan alleen, nadat je de taart hebt gevuld, en voordat je de cake gaat afsmeren met botercreme (of overgieten met ganache) de taart even in de diepvries zetten.
Dan heb je geen last van de zachte randen.
Succes.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

8

Titataart schreef:

Volgens mij kan het best. Je moet dan alleen, nadat je de taart hebt gevuld, en voordat je de cake gaat afsmeren met botercreme (of overgieten met ganache) de taart even in de diepvries zetten.
Dan heb je geen last van de zachte randen.
Succes.

Groetjes,
Annette

Oke dat is dan ook een oplossing.

Maar ik wil de taart maken, bekleden enz en daarna invriezen. Dus 2x invriezen lijkt me de taart niet goed doen of wel?

Groetjes Mimi