1

Onderwerp: Ingezakte taart opvullen?

Hoi Dames,
Ik ben begonnen met mijn allereerste taart! Maar helaas is hij in het midden ingezakt. Het biscuit is wel gaar en lekker maar er zit een kuil in. Ik heb hem wel gevuld en afgesmeerd.
Kan ik deze taart nog wel mooi bekleden of wordt het dan niet mooi strak? Ik heb nog wat biscuit over, kan ik de kuil opvullen met restant biscuit en dan bekleden? Of zie je dan allemaal bobbels?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Het is een taart voor mijn dochters 1ste verjaardag morgen.

Groetjes Kim.

2

Re: Ingezakte taart opvullen?

misschien kan je 'm nog omdraaien? De onderkant is meestal mooi recht en strak. Ik keer altijd m'n kapsels om.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

En als het omdraaien niet meer lukt kun je inderdaad je kruimels door de afsmeerboter doen en daarmee het gaat dichten en dan nog een laag afsmeersel er overheen.  Zo wordt hij dan wel wat mooier maar iemand krijgt dan ook wel een geweldige hap boter naar binnen, dus het is maar waar je voor kiest. Je zou het gat ook nog kunnen dichten met jam en kruimels om een beetje de hap boter te vermijden. Maar beter is om voortaan de schijf met hap om te draaien zodat de hap aan de binnekant zit en de vulling in de hap zit als je nog snapt wat ik bedoel....
Succes verder!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

HappyKim als ik een taart maak voor mijn schoonfamilie dan snijden ze er als een soort antiliaanse traditie in het midden een rondje uit voor de jarige. Daarna gaan ze er pas punten van snijden dus zonder puntje omdat die uit het minitaartje is gesneden? Klinkt dit nog logisch? Misschien wel een tip om je midden te redden of juist niet.

5

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! De taart is toch nog erg goed gelukt ondanks dat er een kuiltje inzat. Ik heb het puzzelplaatje precies erin gelegd waardoor de taart weer hoger leek te komen liggen.
Iedereen vond hem prachtig en hij smaakte gelukkig errug lekker!
Ik zal hem proberen bij de taarten parade te zetten vanavond.