1

Onderwerp: Iets vast plakken zonder eetbare lijm

Hallo,

Ik ben bezig met het maken van bloem-lolly cupcakes. Nu moeten de bloemen nog op de lolly's, maar ik heb geen cintroensap in huis voor de eetbare lijm. Ik zag ergens anders al tips staan over water + tylose of fondant met tylose..
Is dit ook mogelijk?

Gr Daniela

Groetjes Daniela

2

Re: Iets vast plakken zonder eetbare lijm

Ik neem altijd water (een half fotopotje, jeweetwel, van vroeger) met een flinke mespunt tylose. Goed schudden, even laten staan, nog eens schudden, tot alle tylose is opgelost. Werkt prima. Moet je zwaardere dingen plakken (zoals misschien je bloemen), maak dan wat fondant met wat water tot een dik papje. Werkt ook prima!

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

3

Okee bedankt voor het antwoord, ik ga snel weer aan de slag ;)

Groetjes Daniela

4

Ik plakte mijn bloemen altijd (tje, of ik ze dagelijks maak ;) ) gewoon met water aan de lollie. De tip is dat je ze op z'n kop moet laten drogen!! Dan zakt de bloem niet naar beneden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik heb ze laten drogen zonder er iets tussen te doen van water of plak :( Wel op zn kop, dus ze zijn mooi bol.

Ik heb nu al het fondant er tussen, maaaaaar... Het droogt niet. Ik heb het ook in de oven gezet op 50 graden (zo heb ik wel eens vaker fondant laten drogen en dat ging goed). Maar helaas, ze drogen maar niet. Ijskast/diepvies een betere optie? Ik word een beetje wanhopig, ik heb nog 3 uur..

Groetjes Daniela

6

Wat voor fondant heb te gebruikt? Want die van Balina wordt niet hard...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek