Onderwerp: bruidsjurk naar ontwerp van echte jurk
Hallo,
Een klant van mij had mijn dummie van de trouwjurk die ik bij Wendy heb gemaakt gezien. Ze mailde mij om te vragen of ik een taart kon maken, ze wilde graag de trouwjurk van haar dochter hebben. De foto's ontvangen van de jurk, nou dat wilde ik wel proberen. Wel gezegd dat hij totaal anders zou worden dan mijn dummie, omdat de echte jurk een stuk strakker was, zonder tierelantijnen. Ze wilde geen duif erbij en ook het zwarte lijfje vonden ze niet mooi.
Helaas heb ik van de achterkant van de taart geen foto gemaakt... dom dom.. daar zat een hele mooie vetersluiting op haar rug. In de stof van de jurk zitten rozen geprint (of hoe noem je dat..), ik nog hele mooie embosseerstempeltjes gekocht van rozen. Leken echt precies op het origineel van dr jurk. Eerst getest op een stukje marsepein... prachtig, totdat ik ze ging inkleuren. Heb alles geprobeerd, verven met dust, rode eetbare stift, verven met kleurstof... niets werd mooi. Ok over naar plan b. Dan maar kleine roosjes op de jurk leggen... Over de echte jurk was ook nog tule.. daar wist ik geen directe oplossing voor, dus heb de jurk maar mooie glitters gegeven.
Gisteravond kwam de klant met het bruidspaar (dus ook de bruidegom.. hopelijk had hij haar jurk al gezien, maar ja das niet mijn probleem) de taart ophalen. Ze vonden hem geweldig!!! Hopelijk vinden ze hem vandaag ook nog lekker (chocolademousse en aardbeienjam)! Kortom missie geslaagd!
Sorry voor het hele verhaal.. hier is ie..
TAART in huis