Onderwerp: hoeveelheid marsepein voor een cakevorm??
Hoi hoi.
Hier mijn eerste vraag in het forum.
En meteen weer een moeilijke vraag denk ik.
Ik ga voor pakjesavond een taart maken.
Of beter gezegt 1 taart wat bestaat uit diverse kleine taartjes.
Ik bak 3 cake's (moscovitch beslag) in een cake vorm van 25 bij 10.5
Hier komen dan 2 lagen vulling in.
dus dan kom ik ongeveer uit op een cake van 25 lengte 10.5 breedte en (afhankelijk van het bak resultaat)8 cm hoog.
Deze cakes wil ik na het bakken halveren zodat ik 6 cakes krijg van 12,5 bij 10,5 bij 8cm
Deze 6 cakes worden in diverse kleuren bekleed met marsepein.
Ik ga proberen om de marsepein zo te vouwen dat het net een echt cadeau papier word maar dat moet ik eerst eens testen.
De zijkanten worden dan wel dik bekleed met marsepein maar ach.. ik heb een deense schoonfamilie en denen zijn helemaal verslaafd aan marsepein dus dat zit wel goed.hahha
De 6 "cadeautjes"worden op 1 schaal gelegt,beetje kris kras door elkaar heen en bestrooid met pepernoten.
tijdens het opeten worden natuurlijk wel de 6 cakes nog een keertje gesneden anders zijn ze veeeeeel te groot om op te eten.
De taart moet 5 dec klaar zijn natuurlijk en aangezien er nog al wat werk in gaat zitten wil ik eigenlijk vandaag of morgen alvast beginnen.
De cake bakken dat gaat natuurlijk niet 1,5 week van tevoren maar het marsepein kan ik al wel vast gaan kleuren. en dan volgende week woensdag wil ik eigenlijk beginnen met bakken van de taarten..4 dagen van tevoren moet toch goed te doen zijn lijkt me zo.
En dan komt nu mijn geweldige vraag!!!
Hoeveel marsepein heb ik nodig voor 1 halve cakevorm??
De totale cakevorm is 1,3 liter inhoud en dat kon ik wel terug vinden in de tabel maar.....dit zijn rechthoekige vormen en geen ronde of vierkante vorm zoals in de tabel staat.
Als iemand nog een tip heeft voor mijn idee of een opmerking of wat dan ook dan hoor ik het graag... van elkaar kun je leren toch??
gr. edwin.