1

Onderwerp: Kenwood Patissier mengkom VS wondermold

Ik zou zo graag een barbietaart maken maar nu vraag ik mij af...is de wondermold ongeveer net zo groot als mijn mengkom van de Kenwood patissier?? Wie kan mij verder helpen??

Ik ga hem niet in de oven zetten maar hem gebruiken op de manier zoals Petra in de teleac-cursus een boltaartje maakt.

Volg je hart...want dat klopt!

2

Re: Kenwood Patissier mengkom VS wondermold

Wow Mniek, ik kijk ff met je mee, het idee is heel niet verkeerd! :)

3

Tja....ik loop al sinds de boltaart-uitzending te snuffelen in mijn keukenkastjes of ik niet iets "bols" heb. Zie ik toch ineens zaterdag mijn kenwood mengkom als eventueel boltaart-kommetje maar ik weet niet of ze een beetje overeenkomen.

Dus wie heeft beide in de kast en wil even kijken?

4

Als ik bij de webshop kijk of er formaten worden genoemd bij de wondermold staat er; De vorm is 20cm diameter en 12,5 cm diep. Heb je daar wat aan...
Ik heb alleen wel het idee dat de mengkom iets groter is... geen liniaal bij de hand sorry :)

5 Laatst bewerkt door Robine (23-11-2009 16:55)

Toch een liniaal gevonden voor de mengkom, die is ongeveer 22 cm diameter en ongeveer 15 cm diep.

6

Ik zat een paar dagen geleden toevallig hetzelfde te denken...volgens mij moet het kunnen en volgens mij moet

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

makatralsy schreef:

Ik zat een paar dagen geleden toevallig hetzelfde te denken...volgens mij moet het kunnen en volgens mij moet

8

Hihi, creatief gedacht hoor! Ik heb hem speciaal voor jou even vol water gekieperd, de inhoud van de wondermold is 3 liter, maar de kenwoodkom 4,5. Dus de kom is wel wat groter dan de wondermold, vooral hoger maar de onderkant iets minder wijd. Maar met de teleac-methode moet het zeker lukken, je hoeft hem natuurlijk niet tot de rand te vullen. Het lijkt me mooier qua verhouding dan met de blandabol !

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Om in te bakken zou ik overigens niet aanraden, in de wondermold zit niet voor niets zo'n pijpje in het midden om hem gelijkmatig gaar te bakken..Dus als je het toch wilt proberen moet je iets soortgelijks regelen.

Ik heb nog ff een foto gemaakt, die zegt vaak meer dan woorden ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZHOHVOH.jpg

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Dank je Jozien. Ik ga het toch maar eens een keer proberen. Op de teleac-manier dan he.

ik heb met de kenwood een barbie gemaakt en uit de tabellenlijst de rond 21 pers ingred. aangehouden. past keurig, wel even met bakpapier verlengen.
succes

12

Verlengen met bakpapier?? Ik denk dat jij een andere Kenwoodkom hebt dan ik tonny, nog hoger en barbie verdrinkt in haar rok :D ;) (De foto doet het niet helaas zag ik, volgens mij heeft mijnalbum een storing. Anders kon je even zien of het om dezelfde kom gaat.)

hoi, ik heb de bakvorm verlengd hoor niet de mengkom, haha

hoi, ik heb toch de patissiere of hoe je dat schrijft kan de letters niet meer lezen, het past precies in de bakvorm, alleen om hem mooi gelijk naar boven te laten komenheb ik de bakvorm met 5 cm bakpapier verlengd
succes

15

:think: volgens mij is er hier sprake van een babylonische spraakverwarring...

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

hoezo??????? ze bedoelen toch of de inhoud van de mengkom in de wondermould past?

17

Jozien schreef:

Om in te bakken zou ik overigens niet aanraden, in de wondermold zit niet voor niets zo'n pijpje in het midden om hem gelijkmatig gaar te bakken..Dus als je het toch wilt proberen moet je iets soortgelijks regelen.

Jozien, dat pijpje is toch alleen om een ruimte voor het pinpoppetje te vormen? Datzelfde effect zou je volgens mij ook kunnen krijgen met bijvoorbeel een heating core in de mengkom. Het is dat je niet zo makkelijk aan een tweede kom kunt komen, anders zou ik het proberen. :Y

ojee, ze bedoelt dus of ze de mengkom in de oven kan zetten. sorry sorry ik ben blond

19

makatralsy schreef:

:think: volgens mij is er hier sprake van een babylonische spraakverwarring...

:Y :lol:

En ik ben nu heel nieuwsgierig hoe deze kluwen ontwart gaat worden ;) :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

als je in de buurt woont mag je mijn mould gebruiken, hele probleem opgelost haha

21

tonny pleijte schreef:

hoezo??????? ze bedoelen toch of de inhoud van de mengkom in de wondermould past?

Ja, klopt, maar volgens mij bedoel j

22

:lol: lachen zo'n spraakverwarring!

Dat pijpje is echt bedoeld voor gelijkmatig verwarmen, precies waar ook een heating core voor bedoeld is bij grotere vormen. Zonder loop je het risico van een ongare binnenkant. Voor het pinpopje is het niet nodig :) (Sterker nog, het zou fijner zijn als dat pijpje er niet in zou zitten als je een pinpopje gebruikt, mijn eerste barbie zakte scheef bij gebrek aan stevigheid door het gat in de rok. Tot ik er bij een volgende poging een prop fondant in stopte :D )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNJG7MGZ.jpg

23

Hoera, al opgelost! :D

Groetjes, Adrienne

24

Weet je dat is echt een slim idee... De tv cursus idee in een mengkom ;)... Als je een echte barbie gebruik hoef je bijna zeker geen gekken dingen te doen met de benen.. hoewel mij barbie been collectie staat heel leuk op mij schapje in de woonkamer hahahahah

25 Laatst bewerkt door Adrienne (24-11-2009 20:18)

Je bedoelt zoals Mniek in haar opening zei? ;)

mniek schreef:

Ik ga hem niet in de oven zetten maar hem gebruiken op de manier zoals Petra in de teleac-cursus een boltaartje maakt.

Groetjes, Adrienne

Berichten [ 1 tot 25 van 43 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Kenwood Patissier mengkom VS wondermold