1

Onderwerp: egg replacer

Wat is egg replacer. Bevat dit produkt ook ei. Want een gebak zonder ei (waar egg replcer gebruikt is ) is even luchtig als een gebak met ei. Kan dat.
Gr. oema

2

Re: egg replacer

Egg = ei en replacer = er iets voor in de plaats. Dus het lijkt mij dat het ei(wit)vervanger is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

ik gebruikte dit vroeger voor mn dochter met eiallergie. Ik haalde het in de natuurwinkel en is niet gemaakt van ei maar ik weet niet meer van wat (is al een tijdje geleden). En ik gebruikte dat gewoon in de cake of pannenkoeken en merkte geen verschil als zou ik dat met ei gemaakt hebben

4

egg replacer is echt een eivervanger (dus iets waar geen ei in zit, voor de allergietjes onder ons). Eiwitpoeder is dus geen eivervanger (het is zo vervelend als je dat zou gebruiken en je hebt iemand die allergisch is voor ei, dan is de kans groot dat het alsnog mis gaat). Bij ons verkopen ze eivervanger niet bij de natuurwinkel, maar als je op internet googled kom je het ook wel tegen (het kan ook met banaan of zo iets, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd, hier zijn we weer allergisch voor bananen).