1

Onderwerp: rolfondant

Hallo
Ik wil een taart gaan maken en die gaan bekleden
Ik heb ervaring met marsepein, maar nu vraag ik me af word rolfondant hard of blijft het gewoon even zacht net als waneer je het gebruikt?

2

Re: rolfondant

Over het algemeen wordt fondant wel hard.
Er is wel veel verschil...de nieuwe van de webshop Ballina paste to cover blijft (lekker) lang zacht.
De Pettinice wordt redelijk snel hard.

Het is maar wat je wilt.
Ik vind het voor het bekleden van een gewone taart fijn als hij wat (langer) zacht blijft ook omdat ik dat lekkerder vind.
Maar voor een dummytaart gebruik ik de Pettinice omdat die sneller hard wordt en je er dan geen (niet zo snel) vingerafrukken meer in krijgt als ie af is en gedecoreerd gaat worden.

Verder is de Ballina op smaak en smaakt de andere gewoon naar suiker.

Misschien moet je even melden wat je er mee wil doen dan kan er een beter advies komen van Inge (of iemand anders natuurlijk ;) )

3

Re: rolfondant

Binnenkort wordt mijn zoon gedoopt en achteraf krijgen we ongeveer 20 mensen op de koffie.
Ik wilde 2 leuke taarten maken die niet alleen mooi zijn maar ook lekker.
Het zou natuurijk het beste zijn als de rolfondant lekker zacht en smakelijk is als de taarten aangesneden worden.
Trouwens hoeveel rolfondant heb ik ongeveer nodig om een 26 cm taart te bekleden?

4

Re: rolfondant

ik gebruik zeg maar 500 gram om een taart van 25 cm te bekleden.
sterkte verder hoop dat het 2 mooie taarten worden.

groetjes solainge

5

Re: rolfondant

ik heb voor een taart de ballina paste-to-cover-cakes gebruikt. Die bleef gewoon zacht. Gewone fondant vind ik zelf niet lekker, maar deze van ballina wel. Ik had vanille.
Verder blijft marshmellowfondant ook lang zacht.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

6

Re: rolfondant

Ik maak mijn fondant zelf volgens het recept dat hier op de site staat, maar ik doe er belange zoveel suiker niet in. Ik krijg het er simpelweg niet door.

Mijn fondant blijft redelijk zacht hoor. Ik denk dat je er eventueel wel wat vanille essence of zo aan kan toevoegen.

7

Re: rolfondant

bij mij blijft de fondant ook best zacht hoor...

8

Re: rolfondant

Ik denk dat als je de taart niet te lang vantevoren maakt dat de fondant dan gewoon zacht blijft hoor. Wat een hele fijne site is om te kijken hoeveel fondant je nodig hebt is www.felicitaartjes.nl en dan onder schema kijken. Succes!

9

Re: rolfondant

Ik gebruik het liefst Regalice, die blijft heel zacht en werkt ook prettiger dan de Pettinice.
Dat fondant alleen naar suiker smaakt vind ik juist prettig. Dan bepaalt namelijk de vulling de smaak van de taart.
Ik rol het dun uit om te voorkomen dat het zo'n dikke brij wordt als je het eet. Je kunt fondant tot wel een maar milimeter dun uitrollen. Hoe groter de lap, hoe dikker je het weliswaar moet houden, maar bijvoorbeeld met een taartje van 16 cm rol ik het superdun uit, 2 milimeter.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep