1

Onderwerp: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

Hallo,

ik ga een mokka taart maken voor mijn zus die jarig is. Zij lust alleen mokka botercreme. Ik denk echter dat dat nogal droog zal zijn enkel biscuit en mokka, dus had ik gedacht om een beetje koffie in de taart te brenge, zodat die wat vochtiger is.

Of lijkt dat geen goed idee? Ik heb er nog geen enkele ervaring mee.

ik dacht dat dat 'impregneren' heette, maar ik vind niets terug bij de zoekfunctie.

Graag nog wat ideetjes, en liefst vanavond nog, want ik ga hem straks afwerken!

Bedankyt!

Els

2

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

het heet 'tremperen', ik denk dat je dan wel wat in de zoekfunctie vindt!

Groetjes, Pauline

3 Laatst bewerkt door Marleen (30-04-2007 19:54)

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

tremperen heet dit en met de zoek functie krijg je dan resultaten. Verder kan ik je niet hepen, doe het zelf nooit. Lust ze ook geen banketbakkersroom erin ? dat vindt ik nl. erg lekker in een moccataart

4

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

ok, bedankt! ik dacht al dat er iets niet klopte ...

5

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

Gewoon een kop heel sterke koffie zetten en een heleboel suiker bij doen, goed roeren tot de suiker is opgelost. Lepeltje voor lepeltje op de biscuit 'leggen', dan zakt het er netjes in en kun je het goed verdelen :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

ik heb wel een tipje
ik trempeer ook altijd
met suikerstroop met of zonder smaak
125gr suiker
100 ml water kooken klaar


en om te bewaren doe ik het in een klein cola flesje
en met gaatjes in de dop
kan je met een spijker maken
ik zet dit in de koelkast
blijft lang goed.

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

Mijn man is a.s. vrijdag jarig en hij houdt erg van Mokkataart (ikke niet, blegh) wat kan ik als beste als vulling gebruiken? Slagroom met mokka aroma of botercreme met mokka aroma. Dat tweede lijkt mij zo boterachtig?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

Hoi Sas, ik zou toch kiezen voor de slagroommocca-mousse, als je even bij Recepten op mijn site kijkt zie je een receptje staan ;) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

Hoi Lara, Bedankt voor de tip. Ik ga voor de slagroomvulling. Is het beter om gelatine er door te doen of kan klopfix ook?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

10

Re: hoe kan je 'vocht' in biscuit brengen?

Klopfix kan prima hoor! :-) Ik gebruik eigenlijk voornamelijk gelatine als het echt heel vochtig wordt zoals met vruchtenpurees erbij. Sukses en hopenlijk vind je het zelf ook een beetje lekker (misschien nog een scheutje baileys erbij ;) ) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"