1

Onderwerp: (blanda) schaaltje

Ik ben hier op het forum al vaak het woordje blanda schaaltje tegen gekomen en begreep dat dit word gebruikt bij het maken van bolle taarten. En nadat ik nog meer gelezen had kwam ik erachter dat deze verkrijgbaar was bij de Ikea, dus het rvs schaaltje.
Nu heb ik zo'n rvs schaaltje, maar deze is niet van de Ikea.

Nu is mijn vraag, kan je hierin het bisquit-mix in doen en dan zo in de oven zetten om het daarin te bakken? Waardoor je dus een mooie bolle taart krijgt?
En komt de taart er ook makkelijk uit?

Misschien een stomme vraag, maar ik dacht ik stel het toch maar voordat ik het ga uitproberen :o

enne... ik wist ook niet of ik deze topic wel goed geplaatst heb?

Groetjes Mimi

2

Re: (blanda) schaaltje

Ik heb mijn blanda ook niet bij de Ikea vandaan, maar gewoon bij de Xenos. Daar werd hij verkocht als RVS serveerschaal, maar hij doet het prima in de oven :Y

knuffies Karin

wel even goed met boter insmeren of met bakspray (van dr. oetker bijvoorbeeld) ;) dan komt ie er ook mooi bol weer uit

'I love it when a cake comes together'

4

je kunt ook gewoon een porseleinen of aardenwerk schaaltje gebruiken.

Groetjes, Elly

Hoi hoi,

ik doe er altijd wel een warmtegeleider in; bijv. een bloemnagel die de warmte geleid zodat hij door en door gaar wordt.

weet er iemand nog iets anders wat je i.p.v. een bloemnagel kunt gebruiken? (i.v.m roest... :-(

Groetjes,
Annemarie

6

Ik heb m ook van de xenos, werkt net zo goed, alleen gaf ie iets zwarts af onder de rand???
Wel smeer ik de vorm goed in met boter, en strooi er bloem langs, dan gaat de cake er zo uit..

7

annemarie-vl schreef:

Hoi hoi,

ik doe er altijd wel een warmtegeleider in; bijv. een bloemnagel die de warmte geleid zodat hij door en door gaar wordt.

weet er iemand nog iets anders wat je i.p.v. een bloemnagel kunt gebruiken? (i.v.m roest... :-(

Groetjes,
Annemarie

Wat is een bloemnagel ? :o

Groetjes Mimi

8

catharinaaa schreef:

Ik heb m ook van de xenos, werkt net zo goed, alleen gaf ie iets zwarts af onder de rand???
Wel smeer ik de vorm goed in met boter, en strooi er bloem langs, dan gaat de cake er zo uit..

Dus invetten met boter en dan bloem erin strooien en daarna het beslag, of begrijp ik je verkeerd?

Groetjes Mimi

Een bloemnagel is een lange spijker met een 'kop' van ongeveer 3 cm doorsnede.
Daarop doe je een kwak icing, vierkant stukje bakpapier erop en dan kun je er met icing bloemen op spuiten terwijl je de bloemnagel mee laat draaien.

Maar dus ook erg handig om hem op z'n kop in je beslag te zetten zodat je kapsel sneller gaar is en je boltaartje (20 cm) dus niet droog wordt.

Poeh h

10

Jeetje, wat leer ik toch veel van jullie!!!

Groetjes Mimi