1 Laatst bewerkt door mayo1980 (18-11-2009 11:26)

Onderwerp: Spoed: chocoladebiscuit verhouding?

Ik heb al zitten zoeken, maar voor een 24 cm ronde springvorm welke verhouding moet ik dan aanhouden? Op de verpakking staat 330 gram mix, 4 eieren M/L (ik heb M) en 75 ml water.

Nu had ik gisteren een temperatuurfoutje en zo m'n kapsel verprutst :o Maar wat mij wel opviel is dat hij erg van de rand af kwam, zeg maar gekrompen. De hoogte was wel mooi.

Nu lees ik ook weer andere verhoudingen met 5 eieren etc. Dus help wie heeft voor mij een antwoord?

Ik moet vanmiddag m'n nieuwe gaan bakken :)

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

2

Re: Spoed: chocoladebiscuit verhouding?

als hij heel erg van de rand afkwam heeft hij denk ik te lang in de oven gestaan. Dat heb ik altijd.

3

Verhouding volgens de verpakking moet gewoon goed zijn, hoor. Lag het toch aan de temperatuur (of te lang in de oven).

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Nou dat was het aparte, ik was vergeten de temperatuur op te hogen *oeps* en zo heeft de taart dus +/- 45 minuten uiteindelijk op lage temperatuur staan bakken. Dus ergens is daar iets niet goed gegaan :D

5

mayo1980 schreef:

Ik heb m'n nieuwe chocobiscuit nu in de oven staan. Ik denk dat ik gisteren ook 1 te groot ei had, die was van een andere lading en ik denk een L, ik gebruik meestal M. Het beslag is nu al steviger dan gisteren. Temperatuur netjes opgehoogd, laatste temperatuurfase is net ingegaan :D

Als ik m'n 24 cm springvorm vul kom ik al vrij hoog met de verhoudingen op de verpakking (330 gr, 4 eieren, 75 ml water), hij komt nu al ietsje boven de vorm uit, voor zover ik kan zien door het bakpapier heen :D

mayo1980 schreef:

Hij is nu perfect als ik de buitenkant en m'n sat

Berichten [ 5 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Spoed: chocoladebiscuit verhouding?