1

Onderwerp: zenker hartvorm (springvorm)

Hallo.

Met de zoekfunctie kan ik er niet wat over vinden.
Maar wil vandaag een hartvorm ga bakken. En nou weet ik niet hoeveel mix ik daar voor nodig ben. Het aantal liters weet ik niet, door de springvorm kan ik dat met water niet opnemen.
Tussen de 2 bogen van het hart en onderaan de punt is de vorm 24/25 cm. En ook van het breedste gedeelte bovenaan is de vorm 24/25 cm (ligt aan of je de binnen of buitenkant neemt van het blik)
Kan ik dan de hoeveelheid aanhouden van een springvorm van 24 cm?
Of wie weet wat ik aan moet houden voor maat?
En voor hoeveel personen is de vorm?

Groetjes Jesni

2

Re: zenker hartvorm (springvorm)

Ik heb volgens mij ook dat hart en gebruik altijd 330 gr mix.

3

hmm dat zou dan gelijk zijn met een springvorm van 26 cm.
Ergens heb ik gelezen dat je de lengte van het breedste gedeelte kan nemen.
Maar kan het niet weer vinden, en weet ook niet of het klopt.
Heb het gevoel dat het wel kleiner is als 26 cm. Lastig hoor. Ik wacht nog even af.
En anders neem ik 330 gram mix. En voller dan 2/3 gaat hij toch niet. houd ik over dan gaat er de volgende keer mix minder in.

Groetjes Jesni

4

met 330 mix et is toch +/- 5 eieren.. ik gebruik in mij hart springvorm altijd 4 eieren.  En dat was met zelf gemaakt biscuit dus geen mix.. ik heb et nog niet met mix gedaan.  Maar ik denk dat al met 4 eieren en mix dat je de hoogte van de bakvorm zou bereiken.

5

Hij staat in de oven.
Heb de tabel van hiernaast gebruikt, en kiwi haar info en daar een tussenweg ingenomen.
315 gram mix en 5 eieren. Achteraf had ik gewoon de info van de mix zak aan kunnen houden. Daar staat op 5 eieren 330 gram mix voor een vorm van 24 cm doorsnee.
Maar goed we wachten af. De vorm is alleen niet helemaal voor 2/3 gevuld.  Dat zal hem wel niet in de 15 gram mix verschil zitten.

Groeten Jesni

6

hoi jesni
ik wil ook die harvorm gaan gebruiken
heb je hem ook bij de action vandaan? er zitten ribbeltjes op de zijkanten
ben nieuwsgierig of het gelukt is

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

Je kunt om te meten het bakblik ook vullen met water,dan weet je de inhoud (in liters)!!
groetjes Darlene

8

dat gaat niet darlene het is een springvorm het water loopt er heel snel uit

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

9

sweety schreef:

hoi jesni
ik wil ook die harvorm gaan gebruiken
heb je hem ook bij de action vandaan? er zitten ribbeltjes op de zijkanten
ben nieuwsgierig of het gelukt is

Ik mocht hem van iemand lenen. Hij is goed gelukt ja. Ribbeltjes, ja beetje als golfkarton zeg maar.
Ik heb er 400 gram mix voor gebruikt en 6 eieren en 40 gram water.

Succes groetjes Jesni

10

thanx!

11

In een bakblik doe ik eerst een pedaalemmerzak, dan doe ik er water in (vanuit de maatbeker). Zo voorkom je dat het water er snel uitloopt en kun je toch meten.

*mijn leven is een geordende chaos*

12

wat een goeie tip!
dat ik daar zelf weer niet op kom
bedankt!

13 Laatst bewerkt door taartmonster (28-11-2009 11:27)

z