1

Onderwerp: zak van sinterklaas, hoe??

haihai

wie kan mij helpen,

ik wil graag die zak van sinterklaas maken als taart voor 5 december voor ons thuis maar nu vroeg ik mij af hoe dat te doen.

Ik dacht aan een blandabol 20 cm ivm het aantal personen maar hoe krijg ik nu die zakvorm moet ik m dan ophogen met biscuit? of moet het gewoon helemaal anders.
Wie kan mij een how-to mailen???

alvast bedankt!
groetjes Kelly

2

Re: zak van sinterklaas, hoe??

je vraag staat in de verkeerde rubriek, ik heb het even voor je gerapporteerd zodat je wat eerder antwoord krijgt.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

3

oh sorry, welke moet het dan zijn???
ik dacht how-to's
groetjes Kelly

deze rubriek is, zoals ook in de rubrieksomschrijving staat, voor het posten van eigengemaakte how to's e.d.

[move] ---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Als je nu een blandaschaal neem, zou ik twee bollen nemen, deze op elkaar zetten en dan een beetje in vorm snijden. Dan bekleden met marsepein of fondant, net wat je lekkerder vindt, en dan aan de bovenkant, een rand maken en deze bevestigingen rondom je taart, dit hoeft niet netjes, maar dan een beetje bij elkaar vouwen, zodat je een beetje de vorm van de bovenkant van de zak krijgt, hoop dat je het zo nog een beetje snapt.

Lintje erom en klaar is je zak, vergeet geen plooien te maken in de zak, anders komt die zo raar over, en het voordeel is, je hoeft het natuurlijk niet superstrak te bekleden, want juist met een zak is het mooi als er wat plooien in zitten voor het echte effect zeg maar!! Succes!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

dank je chanttie, maar wordt 2 x blandabol niet supergroot dan???
We zijn met 8 personen.
groetjes Kelly

7

ik zou gewoon een bolletje doen.
En dan een soort heel breed lint rollen van je marsepein,
Deze dan gebruiken voor de zak.
heb je wel een naad, dat wel, maar anders heb je aan de onderkant van je taart marsepein.
En dan als je dat "lint"om je bolletje heen hebt gedaan, dan een soort lintje maken inderdaad en dat dan aan de bovenkant doen, zodat de zak nog wel een beetje openstaat, zodat je er cadeautjes of een pietje uit kan laten steken:D

8 Laatst bewerkt door Dot (19-11-2009 16:02)

je hoeft niet 2x 20cm te doen, je kunt ook 2x 15cm doen...
en dan de onderste iets afsnijden, zodat hij daar een iets bredere onderkant heeft

Groetjes, Dorothea.