1

Onderwerp: Hoeveel ganache heb ik nodig voor...

Ik wil een taart van 26cm afsmeren met chocolade ganache en 35 (normale) cupcakes bedekken met een dun laagje ganache (als ondergrond van de fondant)..

Heeft iemand enig idee hoeveel chocolage en slagroom ik nodig heb??

2

Re: Hoeveel ganache heb ik nodig voor...

Niemand een idee??

3

Hoi,

Ik heb laatste een taart gemaakt met Ganache volgens de how to hier op het forum.
Ik gebruikte 500 ml slagroom ( 2 bekertjes van 250ml) en 500 gram pure chocolade.
Dit was voor een rechthoekige bakvorm 30x17.
Ik had hier ruim voldoende aan. Na 2 keer gieten was hij eigenlijk al bedekt, maar heb toch nog maar een derde keer gedaan. En nog hield ik over.

Ik denk dat dat voor jou ook voldoende zal zijn hoor.

Succes ermee!

4

aah hartstikke bedankt, dan zal ik aan 500 gr ook wel genoeg hebben ja. En dan nog een vraagje:P: smaakte de ganache erg naar pure chocolade?? omdat er wel room bij zit natuurlijk..

5

Hij smaakt wel naar pure chocolade, maar niet zo erg dat als je niet van puur houdt dat je het niet lust. Tsja, hoe leg je dat uit...
Gewoon maken en dan proef je hoe lekker het is ;)

Mijn website: Presentaart

6

mascha schreef:

Hij smaakt wel naar pure chocolade, maar niet zo erg dat als je niet van puur houdt dat je het niet lust. Tsja, hoe leg je dat uit...
Gewoon maken en dan proef je hoe lekker het is ;)

hihi ja helaas is de taart niet voor mezelf. Ik denk dat ik dan 400 gr. puur en 100 gr. melk chocolade doe..