1

Onderwerp: Een paar vragen....

Als eerste wil ik even zeggen dat ik superblij ben met dit forum..wat heb ik hier al veel gelezen en geleerd. Maar ik zit toch met een paar vragen.

Stapeltaarten maken is iets wat ik ook nog wil leren. Maar kun je een kleinere taart nou gewoon op de andere taart zetten?

Als jullie een taart voor een ander maken hoe geven jullie de taart dan mee?

Mengen jullie kleuren of kopen jullie gewoon de kleur die jullie nodig hebben bijv bruin..

Hebben jullie ook de tools aangeschaft zoals een smoother en spatels? zoja wat is het voordeel daarvan?

Wat voor reden hebben jullie om een taart te bakken zonder opdracht? Ik heb het zo te pakken dat ik elke dag wel wat wil bakken maar ja de lijn wil ook wat he...

Mijn mmf is totaal niet soepel. Ik maak het zelf maar kan er net kleine dingen mee maken. Als ik zie wat sommige allemaal maken met fondant dan vraag ik me af hoe jullie dat zo soepel hebben dat het er uitziet als marsepein.

Na een eigen gemaakte taart wil je nooit meer iets anders....
Groetjes Claudia

Re: Een paar vragen....

voor je eerste 2 vragen kun je heel goed de zoekfunctie gebruiken, zoek eens op stapel of op stapeltaarten en selecteer dan alleen rubriek taartdecoratie algemeen.

sowieso vind ik dat dit topic met al deze verschillende vragen beter daar passen, dan in bakken&vullen, want geen enkel van je vragen heeft daar betrekking op.

[move] ---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Re: Een paar vragen....

Stapeltaarten kun je inderdaad op elkaar stapelen,wel de onderste verstevigen met chocolade sticks,rietjes,dowels,en er een taartkartonnetje tussen doen!

Als je een taart voor iemand anders maakt,kun je hem in een taartdoos meegeven of op een plankje(hout)ingepakt in een leuk/mooi papiertje met daaromheen folie,en dan de hele taart losjes in folie inpakken!

Ik meng zelf meestal alle kleuren,maar zwart koop ik toch liever voorgekleurd!!!

Met een smoother krijg je de taarten heel mooi glad en met een spatel kun je heel goed je botercreme uitsmeren op de taarten en later voordat je de marsepein/fondant eroveheen doet,de botercreme met een heet paletmes goed glad strijken,scheelt later ook weer met smootheren!!!

Ik maakte in het begin alleen maar taarten voor familie en bekenden, die gaf ik dan weg,maar daardoor krijg je later toch wel opdrachten eruit voort!!
En anders kun je als je wilt oefenen,ook dummies gaan bekleden,die zijn gemaakt van piepschuim,die kun je dus heel lang laten staan,en zijn goed voor de lijn!!(die wil je echt niet gaan eten!!haha)
Ik maak zelf ook altijd mijn eigen mmf, en die is altijd wel soepel,ik bekleed er altijd hele taarten mee,je moet het gewoon een beetje aanvoelen,niet t