1

Onderwerp: Welke soort fondant???

Hallo dames,

Na al het lezen en een beetje rondvragen heb ik besloten om fondant aan te schaffen en een taart te bekleden.

Nu ben ik een beetje verward omdat er zoveel mogelijkheid is. Ik had ooit een keer in deze forum gelezen dat vele mensen het merk Bakels fijn vinden van Sligro.

Maar op de Hebshop heb je weer mogelijkheden uit 3 soorten namelijk: Sopel & Uithardend / Zacht & Hard niet uit / Stevig uithardend.

Welke zal ik nou gaan kopen? Wat is het fijnste?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Umran

2

Re: Welke soort fondant???

Bakels, die ook te koop is in de  Sligro is de PettinIce uit de webshop.
Inderdaad, veel vinden die helemaal super, ik persoonlijk boetseer er alleen mee en bekleed er dummies mee. Ik ben groot fan van de MMF uit de shop.

Het is dus echt persoonlijke voorkeur.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ja, maar dat die ene uithardend is en de andere zacht, heeft dat ook nog eens een invloed?

En een persoonlijke voorkeur heb ik nog niet echt. ik heb laatst een workshop in Den Bosch bijgewoond en daar kreeg ik de fondant in mijn handen geduwd. Ik weet echt niet welke ze gebruikt hebben.

4

Om te bekleden vind ik (persoonlijk) een zachtblijvende fondant lekkerder vb Ballina, maar wil je boetseren is een uithardende wel handiger, want dan "zakt" je figuurtje niet zo snel in. Het verschil zit

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken