Re: Lachen joh, die broodbakmachine!
Kan je de bak makkelijk schoonmaken? en zit er dan nog kleurstof in die bak? zoja krijg je die er makkelijk uit?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Lachen joh, die broodbakmachine!
Kan je de bak makkelijk schoonmaken? en zit er dan nog kleurstof in die bak? zoja krijg je die er makkelijk uit?
De bak is in een minuut weer schoon. Even omspoelen, een afwassopje erin en met de afwaskwast erdoor. Je hoeft niet te boenen. Vergeet niet het schoepje even los te halen en vooral het gaatje daarvan goed door te spoelen, daar zit soms nog iets kleurstof in.
Verdorie net nu ik besloten heb om maar niet weer eentje te kopen omdat ik er al 2 inclusief 5 sets nieuwe deeghaken versleten heb lees ik dit topic. Balen!!!
Heb vandaag een (erg goedkope) broodbakmachine gekocht, naar aanleiding van de reacties op dit forum. Ik heb veel verschillende dingen gelezen, van superhandig tot echt niet doen.
Net een halve kilo wit fondant erin gedaan, behoorlijk wat rode kleurgel erbij, half uurtje laten draaien totdat ie ging piepen voor het rijzen.
Reactie? FAN-TAS-TISCH!!
Ik heb een vuurrode bol fondant eruit gehaald, ik moest het nog wat nakneden, maar het was soepel en volledig gekleurd, geen wit meer te bekennen. Totaal heeft het er niet meer dan een half uurtje ingezeten.
Ik vind het kleuren het minst leuke en meest zware van het taarten bakken, daarnaast maak ik altijd alles vies (vooral mezelf) en loop ik weer een week met gekleurde handen. Voor mij dus echt een uitkomst!
Voor grote hoeveelheden kleuren voortaan de broodbakmachine
En om de reacties voor te zijn, ik ben ook van plan er brood in te gaan bakken. Vers brood is zoooooo lekker!
dit is echt een super tip (samen met de pastamachine!!) ik ga meteen op zoek naar zo'n ding. Tja ik ben ook zo iemand die alles lekker weggedaan heeft omdat we er niets mee deden! hahaha
heb hem van mijn zwager! helemaal super. geen kneedstand helaasmaar na 7 minuutjes is het al bijna egaal. moet wel de deksel openlaten omdat deze meteen verwarmd bij het kneden. en dan gaat de fondant wel erg raar ruiken maar met de deksel open kan de warmte meteen weg en is er niets aan de hand.
super tip dus! thanx!!
Welk merk hebben jullie? Wij hebben een AFK en daar zit geen deegfunctie op.. als jullie deze machine ook hebben hoe doen jullie dit dan?
Kleedfunctie zit er wel op??? anders gewoon laten draaien totdat hij gaat verwarmen, broodmix functie gebruiken want die moet hij ook eerst kneden, alleen even in de gaten houden, maar hij kneed zowieso bij brood ook minimaal 15 minuten
Oke dank je wel zal wel even kijken... en anders kan ik die van mn zusje lenen.. die kan wel alleen kneden.. maar ja met je eigen is toch wel makkelijker !
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Lachen joh, die broodbakmachine!