1

Onderwerp: Lachen joh, die broodbakmachine!

Vorig jaar (geloof ik) kon mijn vriend zijn 'kerstpakket' uitzoeken. We kozen toen de broodbakmachine.

Laatst eindelijk een keertje geprobeerd met bruin brood, resultaat was niet te nassen. Dus hup weer in de doos en niet meer naar omkijken.

Tot ik hier las dat sommigen de marsepein ermee kleuren. Dat moest ik natuurlijk ook proberen en voila, een bonk mooie oranje marsepein. Zonder gekleurde handen en zonder al teveel stofjes erin.

Ik vind het wel een fijn idee dat je er dan niet zoveel met je handen aan hebt gezeten. Uiteraard was ik wel goed en vaak mijn handen bij het kleuren :lol:

Ook gaat er zo niet zoveel kleurstof verloren. Alles beland echt in de mp ipv in de gootsteen bij het wassen van je handen.

Nu dan toch maar een poging doen om zwart te kleuren....

2

Re: Lachen joh, die broodbakmachine!

hmmm heb er ook ong 1.
misschien dan toch maar proberen bij grotere hoeveelheden :-)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Het is echt het proberen waard hoor :Y

4 Laatst bewerkt door inge h (11-11-2009 23:07)

oi die van mij staat in de schuur te wachten voor transport naar de stort.......
toch maar even kijken of die dan nog werkt(na fikse regenbuien in een lekkende schuur ;) )

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

Hoi hoi

Mag ik vragen hoe jullie dat dan doen?

Wel handig ik sta altijd van die grote stukken te kleuren en kneden totdat ik spierpijn krijg!!Hahaha

Groetjes

6

ik heb er ook een keer mmf in gemaakt. ging ook goed. en scheelde een hoop geplak.

7

Dit is nog eens een goede tip! Zet je hem dan gewoon op de kneedstand?

8

Ja klopt, even op de deegstand. Dat apparaat van mij moet ik dan wel in de gaten houden want daarna gaat hij over op 'bakken' en dat is nou net niet de bedoeling :lol:

Er moet wel genoeg in, in kleine stukjes gesneden, zodat het elkaar kan vastgrijpen uiteindelijk. En daarna een bol vormen.

Ik had ong. 450 gram en dat ging goed. Ik hoop dat er iets meer in kan maar dat moet ik nog gaan uitvinden.

Ik ben even sprakeloos... Ga hem ook maar uit de schuur halen!!!! Zeker het proberen waard.

Groetjes Jos

10

dan moet ik de mijne toch ook maar even van de zolder halen.
Goede tip, ik ga het zeker proberen!

Groetjes Bertie

11

Wat een goeie tip!! Vooral voor mmf lijkt het me ideaal, dat geplak altijd... Dankjewel!!

12

Dat is nog eens een goeie tip! Hier staat ie ook nutteloos te wezen in de kast. Dat van die mmf vind ik ook een goeie tip!

Na een eigen gemaakte taart wil je nooit meer iets anders....
Groetjes Claudia

13

joehoeee! Kan ik ook weer eens mijn stoffige bbm uit de kelder vissen en hoop ik dat ik ook niet meer zoveel last van mijn schouders krijg.
Iemand al eens geprobeerd met fondant?

groetjes,
Kim

14

Ik gebruik de mijne echt niet meer, dus als ik iemand blij kan maken??? Hij is

G R A T I S  O P T E  H A L E N !!!!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

15

Ik heb die van mij in werking gezet, en de kneedtijd bij mij is 1,5 uur??

Hoe lang duurt het bij jullie?

groetjes
Kim

groetjes,
Kim

16

Heb hem ongeveer een kwartiertje aan de gang gehad en daarna gaat deze bakken. Dus na een kwartier (toen ik hoorde dat hij gestopt was met kneden) nog een keertje vanaf het begin gedaan. Dus alles bij elkaar een klein half uurtje.

De mijne heeft volgens mij geen echte 'kneed'stand.

17

taartentrien schreef:

Ik heb die van mij in werking gezet, en de kneedtijd bij mij is 1,5 uur??

Hoe lang duurt het bij jullie?

groetjes
Kim

Is het gelukt?

18 Laatst bewerkt door taartentrien (13-11-2009 23:11)

ja het is gelukt alleen moest ik hem nog 3x doorkneden met de hand, om het marmer eruit te halen. ik denk dat het ook zo'n half uurtje heeft geduurd. Bij mij is dough de kneedstand. Dan kneed ie 10 min en ik heb een 2x opnieuw aangezet.
Toen ik dit las dacht ik dat het in 5 min gebeurt zou zijn, maar dat viel even tegen :D.
Maar het is toch handig, en zoals ik al zei zal dit de pijn in mijn schouders verminderen.
Nu nog een uitrolmachine ;)

groetjes,
Kim

19

whahaaha. wat een idee, wie heeft ooit bedacht om zijn marsepein in de broodbakmachine te doen met kleurstof, ultiem idee! *nu nog een broodbakmachine*

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

taartentrien schreef:

:lol:

21

:grr: mijn man heeft hem laatst verkocht op marktplaats

Veel liefs Rafaëla

22

Nou ja zeg, ben ik nou echt de enige die dat ding ook gewoon gebruikt om brood mee te bakken?! :lol:

Ik gebruik 'm echt best vaak, minstens 1 x per maand voor brood, of voor lekkere krentenbollen, vers bij 't ontbijt en in de kersttijd nog veel vaker, om kerststol mee te maken: superlekker en echt geen werk :Y :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

23

joseotterspeer schreef:
taartentrien schreef:

Weet je waar ze pastamachines nog meer voor gebruiken dan voor het uitrollen van pastadeeg? :D ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

24

Jozien schreef:
joseotterspeer schreef:
taartentrien schreef:

Weet je waar ze pastamachines nog meer voor gebruiken dan voor het uitrollen van pastadeeg? :D ;)

oooo gebruik je de pastamachine voor pasta deeg????
Ik dus niet, maar helaas kan ik met mijn pastamachine geen gehele taart bekleden ;)

groetjes,
Kim

25

taartentrien schreef:

ja het is gelukt alleen moest ik hem nog 3x doorkneden met de hand, om het marmer eruit te halen. ik denk dat het ook zo'n half uurtje heeft geduurd. Bij mij is dough de kneedstand. Dan kneed ie 10 min en ik heb een 2x opnieuw aangezet.
Toen ik dit las dacht ik dat het in 5 min gebeurt zou zijn, maar dat viel even tegen :D.
Maar het is toch handig, en zoals ik al zei zal dit de pijn in mijn schouders verminderen.

:lol: Ja dat dacht ik ook, dat het sneller zou gaan. Ik had op het forum een keertje gelezen dat het ongeveer een kwartiertje duurde :lol: Bij mij niet dus. Maar het maakt me niet uit, ik kan mooi in de tussentijd iets anders doen (vaatwasser leeghalen ofzo :S)